Ami kétségtelen, hogy a szezonban a KTM megérkezett az élmezőnybe, Brad Binder 2. helyezése a Red Bull Ringen összpontszámban megerősítette 4. pozíciójában a Red Bull KTM Factory Racing pilótáját. A dobogó is elérhető, a lemaradás nem jelentős, a második Jorge Martín is behozható.
Francesco Guidotti, a KTM csapatvezetője, aki korábban a Pramac Ducati csapatának tagja volt, arra a kérdésre, hogy mi a különbség a két márka között, azt válaszolta, „ez nem a pénztől függ, nagyjából 15 év a különbség tapasztalatban, ennek ledolgozása lassú folyamat, de mindent megteszünk, hogy ledolgozzuk a hátrányt”.
A fejlődő KTM csapatfőnöke elárulta, melyik döntésüket sajnálják igazán
Az olasz csapatvezető Gazzetta.it újságírójának elmondta, számára fontos tényező, hogy az európai gyártók, a Ducati, a KTM és az Aprilia minden eddiginél keményebben dolgoznak a jó eredményért, de a japán gyártók, a Yamaha és a Honda mélyrepülésben vannak. A Honda erős márka, elképesztő anyagi forrással rendelkezik, a kerékpároktól a repülőgépekig mindent gyártanak, de a MotoGP-ben nem teljesítenek megfelelően a motorjaik és a pilótáik.