back to top
2025. november 05. 12:32
További
    KezdőlapMotoGPAz Aprilia főnöke elmondta, lehet-e jövőre négy gyári motorjuk a rajtrácson

    Az Aprilia főnöke elmondta, lehet-e jövőre négy gyári motorjuk a rajtrácson

    Massimo Rivola, a gyári Aprilia versenyigazgatója az egekig magasztalta pilótáit a katalóniai kettős győzelem után. Az olasz tudja, min kell dolgoznia a gyárnak ahhoz, hogy a jövőben tartósan felvehesse a versenyt a Ducatival.

    Amióta Massimo Rivola 2019-ben versenyigazgatóként csatlakozott az Aprilia Racinghez, azóta a noalei gyár folyamatosan fejlődik. Míg Aleix Espargaró 2019-ben csak tizennegyedik volt a világbajnokságon, két évvel később már a nyolcadik helyre kúszott fel. Maverick Viñales pedig 2021-ben nagy reményekkel csatlakozott a csapathoz.

    2022-ben az olaszok Espargaróval jelentős mérföldkövet értek el, amikor megszerezték első győzelmüket az Argentin Nagydíjon. A spanyol a világbajnoki címért is sokáig küzdött, összesítésben negyedikként zárta az évet.

    Az eredmények igazolták a szakembert, amikor Razlan Razali alakulata, az RNF MotoGP Team 2023-ra szakított a Yamahával, és Apriliára váltott.

    A Katalán Nagydíjon az Aprilia saját MotoGP-történetének eddigi legnagyobb sikerét érte el. A gyári csapatból sokáig Viñales vezette a mezőnyt, a verseny vége előtt hat körrel azonban Espargaró megelőzte, és az első helyen ért célba. Viñales a második lett, az RNF versenyzője, Miguel Oliveira pedig az ötödik pozíciót szerezte meg.

    „Majdnem tökéletes napunk volt, tekintve, hogy Raúl Fernándeznek technikai problémák miatt fel kellett adni a versenyt. Ő is sokáig a legjobb nyolc között küzdött, minden esélye megvolt a jó eredményre. Nagyon büszke vagyok a pilótáinkra, mert kivételes csapatszellemről tettek tanúbizonyságot” – mondta elégedetten Rivola.

    Az 51 éves Rivola így emlékezett vissza az elmúlt évekre: „Nagyszerű látni, mit értünk el a munkánkkal. 2019-ben pont a Katalán Nagydíjon voltam egy barátommal, és kijelentettem, alig várom, hogy lássam, hol tartunk öt év múlva. Ha erre gondolok, igazán elégedettnek érzem magam.”

    2019-ben az Aprilia csak a tizenkettedik helyen végzett Espargaróval, Bradley Smith pedig a tizenhatodik lett.

    Minden öröm ellenére a szakember hangsúlyozta: „Ez nem egy szokványos verseny volt számunkra. A karakterisztikája és felülete miatt, a katalóniai az egyik legelőnyösebb pálya az Aprilia számára.”

    A közelgő San Marinó-i GP-vel kapcsolatban az olasz nem annyira optimista: „Misano nem tartozik a kedvenc pályáink közé. Maverick gyors, mert tavaly dobogós volt, remélem, idén is ott fog állni. De természetesen a ducatis srácok nagyon jók, szóval meglátjuk, mit hoz a jövő hét” – fogalmazott a legutóbbi futam után.

    MotoGP, Aleix Espargaró, Maverick Vinales, Aprilia, Katalán Nagydíj 2023, futam
    Fotó: Piaggio Group

    „A Ducatinak most van egy olyan motorja, amely minden versenypályán tökéletesen működik. Természetesen nyolc motorral óriási előnyük van, más módot kell találnunk, hogy ezt a hátrányt kompenzáljuk” – értékelte a Ducati erejét Rivola.

    Arra a kérdésre, hogy a szatellitcsapat, az RNF is fel lesz-e szerelve 2024-ben az RS-GP24-gyel, Rivola egyértelmű választ adott. „Semmi esély nincs. Négy gyári motor túl drága nekünk. Ha az RNF beszáll a költségekbe, akkor tudjuk biztosítani, de lépésről lépésre haladunk.”

    A gyártók világbajnokságának állása

    # Gyártó Pontszám
    1. Ducati 379
    2. KTM 215
    3. Aprilia 203
    4. Yamaha 102
    5. Honda &