A Yamaha azon dolgozik, hogy Valentino Rossi VR46-os csapatát Marco Bezzecchivel és Luca Marinivel 2025-re ügyfélcsapatként megnyerje. Gigi Dall’Igna azonban nem lát okot a márkaváltásra.
A Ducati Corse a 2022-es MotoGP-szezon óta ismét három ügyfélcsapatot szerel fel: a Pramacot, a Mooney VR46-ot és a Gresini istállót. Azóta ellenállás, irigység vagy féltékenység kavarog a többi gyártó között, akik jelenleg csak négy motorral állnak rajthoz, mint például a Honda, a Pierer Mobility AG és az Aprilia. A Yamahának már egyáltalán nincs szatelit csapata, mióta az RNF idén átállt az Apriliához.
Furcsa módon a Ducatinak is összesen négy csapata volt a mezőnyben 2018 végéig, de akkoriban a Desmosedici még nem volt olyan kiemelkedő, mint most, így senki sem háborodott fel emiatt. A 2018-as szezon után Jorge Martínez lezárta feloszlatta ügyfélcsapatát, a két helyét pedig a Petronas Yamaha vette át.
Nem titok azonban, hogy a Yamaha mindent megtesz azért, hogy a márkanagykövetének, Valentino Rossinak kedvezzen. A Ducati viszont arra számít, hogy a VR46 meghosszabbítja a szerződését a 2025-ös szezonra.
„Azt hiszem, Valentino csapata elégedett velünk” ─ jegyezte meg Gigi Dall’Igna a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.
„Jelenleg nem látok okot arra, hogy miért kellene váltaniuk. Természetesen fontos kapcsolat van Rossi és a Yamaha között. Az biztos, hogy a Yamaha szeretné megszerezni Valentino csapatát, de a kapcsolatunk a VR46-os alakulattal kiváló. A versenyzők és a csapat is nagyon elégedettek a partnerségünkkel.”