Továbbra sem kapta meg mindenki a vízumát az Indiai Nagydíjra tartó csapattagok közül, sőt, előfordult, hogy egy beutazási engedélyhez nem a megfelelő ember fotóját csatolták. A csapatokat tömörítő szakszervezet képviselőjének szavai alapján egyáltalán nem biztos, hogy meg tudják rendezni a futamot.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, már a hét elején komoly gondok merültek fel az Indiai Nagydíjjal kapcsolatban. A nagy távolság miatt a csapattagok már viszonylag korán el szerettek volna utazni a Buddh International Circuitre, ám ez korántsem mindenkinek sikerült. Sokan ugyanis nem kapták meg időben a vízumukat.
Peter Öttl, a Moto3-ban szereplő Husqvarna tulajdonosának gépe hétfőn délután szállt fel, ám ő nem volt rajta a járaton, mivel nem kapta meg a beutazási engedélyt. Ennek következtében új járatot kellett foglalnia, este pedig arról számolt be, hogy reménykedik abban, hogy kedden kézhez kapják a vízumot, és el tudnak menni a helyszínre.
Öttl egyébként megkapta a vízumát, csak éppen nem volt minden rendben vele. „Egy Moto-2-es szerelő fotóját tévedésből az én vízumomba szkennelték be” – mondta a SPEEDWEEK.com-nak, de nem ő volt az egyetlen, aki áldozatául esett a bohózatba illő ügyintézésnek: David Goldman, a Gold & Goose ügynökség fotósa a Mat Oxley-nak, a brit újságírónak a képét kapta meg. „Most elmegyek a fodrászhoz, és levágatom a hajam, hogy úgy nézzek ki, mint Mat” – jelentette ki humorosan.
A The-Race.com szakírója, Simon Patterson arróll panaszkodott a közösségi médiában, hogy a hat hete benyújtott kérelem ellenére nem kapta meg az elektronikus vízumot, így most gyorsított eljárásban kell igényelnie, ami extra költségekkel jár. Azonban olyan személy is akadt, akinek több jutott. „Az olasz csapatunk koordinátora, Susanna Sola két vízumot kapott” – árulta el Öttl.
Kezdődnek a gondok: aggódnak a csapatoknál, hogy nem tudnak eljutni Indiába
A káosz számos csapatot és gyártót érint, a Honda Racing Corporation szóvivője például azt jelentette, hogy több mint harminc alkalmazott nem tudott felszállni a menetrend szerinti járatra. A káosz már olyan szintre jutott, hogy Geoff Dixon, a csapatokat tömörítő szakszervezet, vagyis az IRTA paddockbeli menedzsere kénytelen volt elnézést kérni mindhárom kategória istállóitól.
Az teljesen nyilvánvaló, hogy a vízumok kiállításával megbízott Fairstreet Sports nevű indiai ügynökség totális kudarcot vallott, és erről már a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dornánál is nyíltan beszélnek. A fejetlenség következményeként kézzel és egyenként kell kiállítani a beutazási kérelmeket, és a folyamatban a Dornának is aktívan segédkeznie kell.
A szituáció annyira súlyos, hogy Dixon szavai alapján egyáltalán nem magától értetődő, hogy meg tudják rendezni a fordulót. „A fő gond az, hogy minden csapattagot eljuttassunk az indiai paddockba, hogy meg tudjuk tartani a versenyt” – fogalmazott. Ha pedig ez sikerül, akkor a következő kihívás az lesz, hogy a pluszköltségeket ráterheljék a szervezőre, amely egyértelműen felelős a kialakult helyzetért.
A motorokat szállító teherautók egyébként már megérkeztek a helyszínre, de ebben sem volt sok köszönet, ugyanis a csapatok képviselői és az IRTA elöljárói megdöbbenve tapasztalták, hogy már-már kőkorszaki járművekről van szó. Az biztos, hogy ha idén meg is rendezik a futamot, jelentős változtatásokra lesz szükség ahhoz, hogy a csapatok jövőre is hajlandóak legyenek ellátogatni a helyszínre.