back to top
2024. május 02. 04:10
KezdőlapMotoGPTovábbra sincs minden rendben, a csapatok egy része még mindig nem érkezett...

Továbbra sincs minden rendben, a csapatok egy része még mindig nem érkezett meg Indiába

Továbbra sem oldódott meg a vízumprobléma a hétvégi Indiai Nagydíj kapcsán, és két gyári MotoGP-csapatról is kijelenthető, hogy alkalmazottainak fele még nem érkezett meg a helyszínre. Az egyik istálló vezetője éles kritikával illette a kereskedelmi jogok tulajdonosát.

Ahogyan arról már többször is beszámoltunk, a vártnál jóval nagyobb problémát okozott a MotoGP, illetve a két kisebb kategória csapatainak, hogy megérkezzenek az első alkalommal megrendezendő Indiai Nagydíj helyszínére. Ennek oka, hogy sokan nehezen vagy egyáltalán nem kapták meg a vízumukat, aminek következtében új repülőjáratot kellett foglalniuk.

Kezdődnek a gondok: aggódnak a csapatoknál, hogy nem tudnak eljutni Indiába

Így járt a Yamaha is, ám a japán gyártó királykategóriás alakulata immáron maradéktalanul odaért. Lin Jarvis ugyanakkor elárulta, a Moto2-ből még vannak hiányzók. „Az egész gyári MotoGP-csapatunk megérkezett Indiába – nyilatkozta a SPEEDWEEK.com-nak a Yamaha ügyvezető igazgatója. – Egyedül a Moto2-es Master Camp istállóból hiányzik a pilóta, Manuel González és egy szerelő. Ők még nem kaptak vízumot, és Spanyolországban ragadtak.”

A Yamaha mellett mellett a gyári alakulatok közül a Ducatitól és az Apriliától ért már oda mindenki. „Szerencsénk volt, a Ducati csapatának minden tagja és versenyzője megérkezett Indiába” – fogalmazott Paolo Ciabatti, a bolognaiak gyári alakulatának sportigazgatója. „A csapatunk minden tagja itt van – jelentette ki Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója. – Néhányan azonban egy nap késéssel érkeztek meg.”

Rajtuk kívül az LCR Hondáról és az RNF Apriliáról lehet tudni biztosan, hogy megoldották az esetleges problémákat. Hogy pontosan hány csapat, illetve a körülbelül kétezer beutazóból hány személy érintett, azt nem tudni, de a jelentések szerint a versenyzők közül sem érkezett még meg mindenki. Ami pedig a másik két gyári istállót illeti, a Repsol Honda és a Red Bull KTM stábjának mintegy 50 százaléka tartózkodott még Európában szerdán reggel.

„Micsoda utazás [volt]! – kezdte az egykor a 125 köbcentiméteres géposztályban versenyző Manfred Geissler, aki jelenleg Brad Binder adatmérnökeként dolgozik. – Nem volt vízumom, amíg az utasfelvétel be nem zárt a müncheni reptéren. Aztán megjött a vízum. Visszamentem az utasfelvételi pulthoz, és meggyőztem őket, hogy vegyenek fel. Aztán felhívták a felügyelőt, aki zöld utat adott, hogy feladhassam a csomagomat, de nem volt garancia arra, hogy megérkezik. Ez huszonöt perccel az indulás előtt történt. A poggyászom megérkezett, de a csapatunk több mint fele hiányzik.”

Teljes káosz és bohózat: veszélyben lehet az Indiai Nagydíj a késlekedő vízumok miatt

Az teljesen egyértelmű, hogy a beutazással kapcsolatos kihívások jóval nagyobbak voltak, mint arra a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna számított. „Ennek a nagydíjnak eddig katasztrofális a szervezése – jelentette ki egy meg nem nevezett csapatmenedzser. – A Dorna súlyosan alulbecsülte az indiai bürokrácia bonyolultságát. Meglepődtünk, hogy a Dorna magukra hagyta a csapatokat a vízumproblémákkal és az adózással kapcsolatos gondokkal.”

Ráadásul nem ez az egyetlen tényező, amely aggodalomra adhat okoz a helyszínt illetően. A Dorna és a csapatokat tömörítő szakszervezet, az IRTA azt javasolta az istállóknak, hogy gondosan zárják el a vendéglátóegységet, az irodát és az öltözőt, mert előfordul, hogy a helyiek ezeket az épületeket használják éjszakára. Emellett pedig ott vannak a túlzott transzfer- és szállásárak. A Honda Racing Corporation állítólag 28 ezer eurót, azaz több mint 10 millió forintot fizet a transzferért, de még a Moto3-ban szereplő Prüstel GP-nek is 8 ezer euróba kerül. Autót pedig nem lehet bérelni, ugyanis az ottani törvények szerint ez a külföldiek számára tilos.