back to top
2024. november 21. 22:43
KezdőlapMotoGPRossitól és Lorenzótól a nagy visszatérésig – Marc Márquez és a Honda...

Rossitól és Lorenzótól a nagy visszatérésig – Marc Márquez és a Honda legszebb pillanatai

A MotoGP hivatalos honlapja összeszedte Marc Márquez és a Honda legszebb közös pillanatait, miután a felek útjai év végén elválnak. A videóban egyebek mellett felidézik a Valentino Rossival és Jorge Lorenzóval vívott egy-egy nagy csatáját, a tartalékmotorral szerzett pole pozícióját, valamint a súlyos sérülése utáni első futamgyőzelmét.

Mint arról mi is beszámoltunk, Marc Márquez 2023 végén távozik a Hondától. A spanyol versenyző tizenegy éven át versenyzett a japán gyártónál, és az első hét év egy rendkívül különleges sikerkorszakot hozott. Ebben az időszakban hat világbajnoki címet zsebelt be, és számos nagy pillanattal örvendeztette meg munkáltatóját, szurkolóit és persze saját magát.

Hivatalos: Marc Márquez távozik a Hondától

Nagyrészt ebből az időszakból idézte fel a legemlékezetesebb momentumokat a MotoGP hivatalos oldala, amely összeállításában megemlékezett Márquez és a Honda legnagyobb sikereiről. A videó elején a 2013-as Valenciai, a 2014-es és 2016-os Japán, a 2017-es Valenciai, a 2018-as Japán, valamint a 2019-es Thai Nagydíj szerepelt. Márquez ezeken a futamokon biztosította be aktuális világbajnoki címeit. Háromszor egyébként a futamot is megnyerte, de a többi alkalommal is a dobogón ünnepelhetett.

Ezzel a videóval búcsúzik Marc Márquez a Hondától

Ezt követően jöttek a már-már legendássá nemesedett győzelmek, csaták, illetve előzések. Utóbbi kategóriában ott van például a máig utolsó Laguna Seca-i MotoGP-futam, amikor Márquez ugyanúgy előzte meg Valentino Rossit, mint ahogyan az olasz pilóta tette azt öt évvel korábban Casey Stonerrel. Bár ez a manőver nem a győzelemért zajlott, utána az is meglett a Honda versenyzőjének, hiszen Stefan Bradlt is sikerült maga mögé utasítania.

Egy évvel később jött az Olasz Nagydíj. Márquez ekkor a végül rekordot jelentő tízig nyúló győzelmi sorozatának közepén járt, ám a rajtja nem sikerült jól, és visszaesett a harmadik helyre. Ezután Andrea Iannonéval kellett megharcolnia a második helyért, majd amikor sikerrel vette az akadályt, üldözőbe vehette az addig vezető Jorge Lorenzót. A két spanyol versenyző körökön keresztül oda-vissza előzgette egymást, a párharcból pedig a Honda versenyzője jött ki győztesen, mindössze 121 ezredes előnnyel.

2015-ben ugyan nem nyert világbajnoki címet, sőt, az a szezon egészen másról marad emlékezetes Márquez számára, azért egy nem mindennapi bravúrt ekkor is végrehajtott. Austinban vezette az időmérő második szakaszát, ám amikor megkezdte volna újabb gyorskörét, motorja megadta magát, mindössze 3 perccel a leintés előtt. A spanyol pilóta természetesen rohant a tartalékmotorért, miközben előbb Cal Crutchlow, majd Lorenzo, utána pedig Andrea Dovizioso vette át a vezetést. Az akkor 22 éves motoros azonban az utolsó próbálkozása során 339 ezreddel megverte olasz ellenfelét, így megszerezte a pole-t.

A 2018-as Thai Nagydíjon szintén az első rajthelyről indult, és meg is tartotta a vezetést. Később viszont Rossi, majd Dovizioso is elment mellette, hogy aztán a kilencszeres világbajnokot mindketten visszaelőzzék. Márquez folyamatosan támadta a Ducati pilótáját, de eleinte hiába ment be mellé, a kanyarkijáratoknál rendre alulmaradt. Utána oda-vissza előzgették egymást, a Honda versenyzője egyszer nagyon agresszív manőverrel zárta be a kaput riválisa előtt, miközben Maverick Viñales és Rossi ott loholtak mögöttük. Az utolsó kanyar előtt Márquez vezetett, ám Dovizioso bevetődött mellé, de túlságosan szélesre ment, így a címvédő 115 ezredet megőrzött előnyéből a célvonalig, míg honfitársa szintén csak 27 századdal maradt el tőle.

Az egy évvel későbbi misanói futamot Márquez csak az ötödik helyről kezdhette meg, a rajt után pedig negyedikként jött el. Ésőbb aztán Franco Morbidellit, majd Viñalest is megelőzte, de a pályafutása első MotoGP-győzelméért küzdő Fabio Quartararót csupán az utolsó körre érte utol. A spanyol versenyző meg is előzte az akkor mindössze 20 éves ellenfelét, aki viszont sikeresen visszatámadott. Márquez persze nem hagyta annyiban, és a 8-as kanyarban ismét átvette a vezetést. Erre a francia pilóta már nem tudott válaszolni, sőt, örülhetett, hogy nem öklelte fel a Hondát.

Az összeállításban időről időre helyet kaptak a Márquezre annyira jellemző hatalmas mentések, ám a 2020-as jerezi futamon nem tudott mit tenni, és súlyos sérülést szenvedett. Az egyetlen siker, amely az ezt követő időszakból került be, az egy évvel későbbi Német Nagydíj volt. A nyolcszoros világbajnok az ötödik rajtpozícióból küzdötte fel magát az élre, és 581 napos szünet után tudott diadalmaskodni.