back to top
2024. július 16. 05:54
KezdőlapMotoGPTöbbszörös MotoGP-futamgyőztest szemelt ki a Honda Marc Márquez helyére?

Többszörös MotoGP-futamgyőztest szemelt ki a Honda Marc Márquez helyére?

Sajtóértesülések szerint Miguel Oliveira a Honda első számú jelöltje Marc Márquez pótlására. A portugál versenyző szerződésében minden bizonnyal van egy kilépési záradék, amely lehetővé teszi az idő előtti távozását.

Ahogyan azt borítékolni lehetett, Marc Márquez távozása lavinát indított be a pilótapiacon. A Hondának nyilvánvalóan meg kell találnia, hogy ki lesz a nyolcszoros világbajnok utódja, és könnyen lehet, hogy a dominó itt nem ér véget, és egy másik gyártónak is új versenyzőt kell keresnie. Abban az esetben biztosan ez fog történni, ha igazak a sajtóértesülések ezzel kapcsolatban.

A kézenfekvőtől a legextrémebb lehetőségig – közülük kerülhet ki Marc Márquez utódja

Az Autosport információi szerint ugyanis a Honda Miguel Oliveirát nézte ki, és ő az első számú jelölt a gyári istálló ülésére. A portugál versenyző a mezőny nagy részéhez hasonlóan 2024-ig rendelkezik szerződéssel, de tekintve, hogy szatellitcsapatnál versenyez, minden bizonnyal van egy záradék a szerződésében, hogy amennyiben egy gyári alakulat hívja, és az Apriliától nem kap gyári szerződést, úgy el kell engedniük, már amennyiben menni akar. Álex Rins esetében hasonló volt a helyzet, aki az LCR Hondáról a Yamahára ül át jövőre.

A 28 éves pilóta 2018 óta tagja a MotoGP-nek, és ezalatt öt futamot nyert a MotoGP-ben. Legjobb világbajnoki helyezése a 2020-ban elért kilencedik helyezése volt, ugyanakkor mindez nem feltétlenül tükrözi a teljesítményét. Idén például kifejezetten jól szerepel, de kétszer is megsérült önhibáján kívül, így csupán a tizenharmadik helyet foglalja el a tabellán.

A Hondának ugyanakkor nem feltétlenül az eredményei miatt jönne jól elsődlegesen. Oliveira korábban négy évet töltött el a KTM-nél, az idei szezonra pedig egy másik feltörekvő gyártóhoz, az Apriliához igazolt. A japán gyártónak pedig minden olyan pilóta jól jöhet, aki látta belülről az európai gyártók működését. Arról nem is beszélve, hogy portugál motorosról van szó, a gyári csapat névadó szponzoraként jelen lévő Repsolnak pedig vannak érdekeltségei az Ibériai-félszigeten található országban.

Ennek kapcsán ugyanakkor több kérdés is felmerül. Egyrészt mi az, ami meggyőzheti Oliveirát, hogy átüljön a Hondára. Egyfelől persze ott vannak a gyári motorral járó előnyök a technikától kezdve a fizetésig, a másik oldalon viszont tény, hogy a jelenlegi MotoGP legismertebb alakja lényegében elmenekült tőlük a gyenge motor miatt.

Quartararo figyelmeztette a Yamahát: ha nem teljesítik az akaratát, megfontolja a távozást

Ha pedig ezeket az akadályokat áthidalják a felek, akkor az ő helyére kell igazolni valakit. Ennek kapcsán még nincsenek konkrét nevek, de amikor felmerült, hogy Maverick Viñales lehet Márquez utódja, Fabio Quartararót is szóba hozták az Apriliával. Persze az RNF Aprilia nem gyári csapat, de könnyen lehet, hogy a nyolcszoros világbajnokhoz hasonlóan ő is úgy gondolná, hogy egy európai gyártó szatellit-versenygépén még mindig jobban járna, mint egy japán gyártó gyári motorján. A francia versenyző egyébként nemrég figyelmeztette a Yamahát, hogy ha nem lesz javulás, akkor megfontolja, hogy nem hosszabbítja meg a 2024-ben lejáró szerződését, és távozik korábbi sikereinek helyszínéről.