2024. április 13. 15:48
KezdőlapMotoGPA kézenfekvőtől a legextrémebb lehetőségig – közülük kerülhet ki Marc Márquez utódja

A kézenfekvőtől a legextrémebb lehetőségig – közülük kerülhet ki Marc Márquez utódja

Miután Marc Márquez most már biztosan távozik a Hondától, felmerül a logikus kérdés, hogy ki lesz az utódja. Összeszedtük, hogy mely versenyzők jöhetnek szóba, a leglogikusabb választástól kezdve egy olyan megoldásig, amelynek minimális a valószínűsége, de biztosan nagyot szólna.

Szerdán délután immáron hivatalosan is eldőlt, hogy Marc Márquez távozik a Hondától, és nem tölti ki a 2024-ig szóló szerződését. A spanyol pilóta minden bizonnyal a Gresini Ducatihoz igazol, ahol öccse, Álex Márquez csapattársa lesz. A bejelentés tehát megválaszolt egy fontos kérdést, de adódott egy új: ki lesz a spanyol pilóta utódja?

Hivatalos: Marc Márquez távozik a Hondától

Nos, nem kizárt, hogy ha szigorúan vesszük a kérdést, akkor meg is van a válasz: Johann Zarco. A Pramac pilótája jövőre a Hondánál fog versenyezni, és bár eredetileg az LCR-hez jelentették be, könnyen lehet, hogy inkább a gyári csapatnál fogják alkalmazni. Ez esetben viszont természetesen a monacói alakulatnál szabadul fel egy hely, vagyis a kérdés úgy helyes, hogy ki lesz Márquez utódja a Hondánál mint gyártónál. Összegyűjtöttünk néhány lehetséges választást.

Iker Lecuona

A legkézenfekvőbb megoldás alighanem Iker Lecuona lenne, aki jelenleg is a Honda kötelékeiben van, csak éppen a Superbike-világbajnokság mezőnyében versenyez. Ugyanakkor rendelkezik tapasztalattal a MotoGP-ből, idén pedig már többször is be kellett ugrania valamelyik sérült pilóta helyére, Jerezben pont Márquezt pótolta. Ráadásul a Superbike-vb portimãói hétvégéjén az is biztossá vált, hogy marad a japán gyártónál, csak éppen azt nem tudni, hogy melyik sorozatban fog szerepelni.

Jake Dixon

Jake Dixon nevét legutóbb a 2003-as Superbike-világbajnok, a jelenleg a TNT Sports szakértőjeként dolgozó Neil Hodgson dobta be a kalapba. A Moto2-es bajnokság harmadik helyén álló pilóta nem teljesít rosszul, de szerepeltetése mellett leginkább a nemzetisége szól. Korábban felröppent a pletyka, hogy a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna is szeretné bejuttatni a királykategóriába, hogy ismét legyen egy brit állandó versenyzője a sorozatnak. Korábban már bejelentették, hogy Dixon a GasGas Asparnál folytatja a középső kategóriában, de aligha lenne megoldhatatlan feladat a szerződés felbontása, ha jön egy ilyen lehetőség.

Celestino Vietti

Ugyanez vonatkozik Celestino Viettire is, aki jelen állás szerint a KTM Ajónál folytatja pályafutását. Az olasz pilóta tavaly megnyerte a Katalán Nagydíjat, és 16 ponttal vezette a bajnokságot, de aztán valami megtört nála, és sokáig még csak dobogóra sem állhatott. A legutóbbi öt futamból azonban kétszer dobogóra állhatott, Ausztriában ráadásul győzött is, amivel bizonyította, hogy nem felejtett el motorozni.

Maverick Viñales

A Honda állítólag számos versenyzőt megkörnyékezett a MotoGP jelenlegi mezőnyéből. Ahogyan arról korábban már beszámoltunk, állítólag köztük volt Maverick Viñales is. A gyári Aprilia versenyzője a felsorolt nevek közül egyértelműen a legtapasztaltabb motoros, és az is mellette szólhat, hogy már három gyártónál is versenyzett a királykategóriában. Ha pedig sikerült megszerezni vele együtt Massimo Rivolát, az Aprilia Racing vezérigazgatóját, az igazán nagy fogás lenne a japánoknak. Hozzá kell tenni, hogy a spanyol motoros 2024-ig rendelkezik szerződéssel.

Lavinát indíthat el Marc Márquez: Viñales a Hondánál, Quartararo az Apriliánál köthet ki?

Miguel Oliveira

Ez utóbbi mondat Miguel Oliveirára is vonatkozik. Az RNF Aprilia pilótája szintén nincs híján a tapasztalatnak, és a közelmúltban két feltörekvő gyártónál is versenyzett. Ami adott esetben márkatársa fölé helyezheti őt a rangsorban, az a kiegyensúlyozottsága. Ezt idén kevésbé tudta megmutatni, mert kétszer is megsérült, de mindkét baleset önhibáján kívül történt.

Fabio Di Giannantonio

Amennyiben Márquez valóban a Gresinihez igazol, ami nagyjából biztosra vehető, Fabio Di Giannantoniónak nem marad helye az olasz alakulatnál. Számára kézenfekvő lenne, hogy akkor ő meg a nyolcszoros világbajnok utódja lesz a Hondánál, kérdés, hogy teljesítménye meggyőzte-e a japán gyártót. Bár egyértelműen vannak felvillanásai, az is tény, hogy kevesebb mint feleannyi pontot gyűjtött, mint az ifjabbik Márquez, és a rengeteg versenyt kihagyó Enea Bastianinit leszámítva ő a Ducati leggyengébb pilótája, ami a pontállást illeti.

Toprak Razgatlıoğlu

Toprak Razgatlıoğluról nem tudni, hogy felvette volna a kapcsolatot a Hondával, és amekkora szenzáció lenne az ő leigazolása, annyira valószínűtlen. Listánkra is csupán azért került fel, mert Matt Roberts saját X-oldalán kiírta, hogy „ha a Repsol Honda [vezetésének] helyében lennék, most megkérdezném a BMW-t, hogy mennyiért lehet kivásárolni Toprakot a szerződéséből”. Ahogyan arra a brit műsorvezető is utalt, a török pilóta jövőre a német gyártónál folytatja, és bár tesztelte az M1-est, a Yamaha vezetését vélhetően nem győzte meg a teljesítménye.