back to top
2024. május 04. 14:35
KezdőlapMotoGPMartín a fájdalmas kiesés után: Eddig nem hibáztam, előbb-utóbb el kellett jönnie

Martín a fájdalmas kiesés után: Eddig nem hibáztam, előbb-utóbb el kellett jönnie

Jorge Martín elárulta, mi okozta az Indonéz Nagydíjon történt drámai kiesését. A Pramac versenyzője úgy véli, statisztikai alapon előbb-utóbb el kellett jönnie a hibának.

Katasztrofálisan végződött az Indonéz Nagydíj Jorge Martín számára. A spanyol pilóta senkitől sem zavartatva esett ki az élről, miután a 13. körben elcsúszott a korábban is sokakkal kibabráló 11-es kanyarban. Mivel Francesco Bagnaia megnyerte a viadalt, ellenfele nem sokáig vezette a világbajnoki tabellát, jelenleg pedig 18 pontos hátrányban van a címvédőhöz képest.

Dráma Indonéziában: Martín óriásit hibázott, Bagnaia a 13. helyről indulva tarolt és ismét a tabella élén áll

Pedig Martín akár még növelhette is volna a sprintfutam után kialakult 7 egységnyi előnyét. A rajt álomszerűen alakult számára: a hatodik helyről valósággal kilőtt, és az első kanyarba már ő fordult be elsőként. Ezután pedig folyamatosan növelte a különbséget a második helyen motorozó Maverick Viñalesszel szemben, és a baleset előtt már körülbelül 3 másodperc volt a differencia kettőjük között.

„Tökéletes volt – utalt a futamnak a balesete előtti szakaszára Martín. – Remekül rajtoltam, majd megpróbáltam kicsit növelni a különbséget. Aztán amikor megláttam a 2,8 másodpercet, nagyon meglepődtem, és azt mondtam [magamban], hogy »rendben, talán itt az ideje megnyugodni«. A tízes kanyarban kicsit szélesre mentem, úgy tűnt, hogy kissé koszos volt [ott a pálya]. Szóval amikor bementem a tizenegyesbe, elvesztettem a [motor] elejét. Ugyanaz történt, mint az előző körben. Ilyesmi azonban megesik.”

Martínnak ez volt a harmadik nullázása főfutamon, korábban csupán a szezon első két versenyén, a Portugál és az Amerikai Nagydíjon esett ki. Azóta viszont stabilan hozta a pontokat, a mandalikai hétvégét megelőző négy főfutamon pedig egyaránt dobogóra állt, és kettőt meg is nyert. A 25 éves pilóta szerint idő kérdése volt, hogy komoly hibát kövessen el.

„Nagyszerűen éreztem magam, ekkor már nem fékeztem olyan keményen, próbáltam az íven maradni – magyarázta. – Három másodperces [előnyöm] volt, már elvégeztem a kemény munkát, csak teljesíteni kellett volna a köröket a célba éréshez. Ez van. Nem könnyű fenntartani a koncentrációt, amikor az ember másodpercekkel vezet. Ezzel együtt, mondjuk úgy, hogy biztonságos üzemmódban mentem. Szóval örülök, hogy a tempóm megvan, és minden pályán gyors voltam. Már tizennégy futam telt el hiba nélkül. Csupán statisztikai alapon előbb-utóbb jönnie kellett, és végül jött is. Szóval magabiztos vagyok azzal kapcsolatban, hogy a hátralévő versenyeken a győzelemért küzdhetek.”

Ami a korábbi hibákat illeti, Martín megszólalása nem felel meg a valóságnak. Már Portimãóban is magától esett el, de ez még magyarázható azzal, hogy a futam elején Marc Márquez az ő motorját érintve szállt bele Miguel Oliveirába, aminek következtében megsérült a bokája. Austinban kiütötte Álex Márquezt, a silverstone-i sprintfutamon pedig rajtbalesetet okozott, majd Luca Marinivel ütközött, bár utóbbiért nem büntették.

Többekben is felmerült, hogy Martín és sok más versenyző bukásának a gumiválasztáshoz is köze volt. A spanyol motoros lágy első abronccsal versenyzett, ellentétben például a keményet használó Bagnaiával. Az érintett azonban leszögezte, hogy a kettő között nincs összefüggés. „Igen, biztosan – válaszolta arra a kérdésre, hogy utólag is a lágyat tenné-e fel. – Nagyon jól éreztem magam. A koszos tízes kanyar, az okozta a bukásomat.”