back to top
2024. október 04. 10:12
KezdőlapMotoGPIgazságtalan előnyt élvez a Ducati az aránytalanul sok motorja miatt a MotoGP-ben?

Igazságtalan előnyt élvez a Ducati az aránytalanul sok motorja miatt a MotoGP-ben?

Pol Espargaró úgy véli, a KTM-et és a GasGast birtokló cégcsoportnak még több motor járna a MotoGP-ben. A 2024-re állandó ülés nélkül maradt versenyző szerint a Ducati igazságtalan előnyben van a nyolc motorja miatt.

Hosszú huzavona után eldőlt, hogy Pol Espargaró lett a KTM pilótapolitikájának áldozata. Az osztrák gyártónak négy motorra kellett volna felültetnie öt versenyzőt, hiszen a mostani pilótáknak egyaránt volt szerződésük a jövő évre, Pedro Acosta pedig ígéretet kapott, hogy övé lesz az egyik motor. Mindez nyilvánvalóan nem volt lehetséges, és végül a 32 éves motorossal megegyeztek, hogy a következő idényben csak tesztpilóta lesz.

Hivatalos: Acosta debütál a MotoGP-ben, az utolsó pillanatban történt fordulat a KTM-nél

A gordiuszi csomót tehát így sikerült átvágni, de létre sem jött volna, ha a KTM-nek, pontosabban az azt birtokló Pierer Mobility Groupnak sikerül még egy szatellitcsapatot szereznie. A MotoGP kereskedelmi jogait tulajdonló Dorna azonban kikötötte, hogy a Suzuki tavalyi távozásával felszabadult két helyet csak egy új gyártó töltheti be, más gyártók szatellitcsapatait pedig nem tudták átcsábítani. Espargaró szerint munkáltatójának járna még motor, de persze tudja, hogy ez nem kívánságműsor.

„Megértem, hogy a Pierer Mobility Group több motort akart, de ez nem olyan egyszerű – nyilatkozta. – Nem várhatja el az ember, hogy meg is kapja, amit akar. Van egy folyamat, és végig kell menni ezen a folyamaton. Ha viszont engem kérdezel, a Pierer Mobility Group biztosan több helyet érdemelne a kategóriában.”

Bátyja egyszerre boldog és dühös Pol Espargaró miatt: Jobb, ha nem mondom ki, amit gondolok

Kétségtelen, hogy jelenleg meglehetősen aránytalan a szatellitcsapatok eloszlása. A Ducati nyolc motorral rendelkezik, ami kétszer annyi, mint amennyi a négy-négy versenygépet pályára küldő Apriliának, KTM-nek és Hondának van. Nem beszélve a Yamaháról, amely idénre ügyfél nélkül maradt, hiszen az RNF Apriliára váltott. Espargaró szerint ez az eloszlás nem igazságos.

„Van egy másik gyártó, amelyiknek nyolc motorja van a pályán, és amelyik jelenleg a legjobb – folytatta. – Ez szerintem annak a nyolc motornak köszönhető, amelyek a pályán vannak. Ez pedig nem igazságos a többi gyártóval és a pilótákkal szemben sem, mivel a bajnokság eléggé megváltozna, ha a Ducati srácai közül néhányan más motoron ülnének. Szóval ez alapján szerintem az lenne az igazságos, ha a Pierer Mobility Groupnak lenne még egy helye.”

Persze nyilvánvaló, hogy ha mindezt el is fogadjuk, akkor sem az a cél, hogy más gyártó lépjen a Ducati helyébe ezen a téren, és ezzel a nyolcszoros MotoGP-dobogós is tisztában van. „Megértem, hogy a bajnokság szempontjából az a tisztességes, hogy más gyártóknak nem tesszük lehetővé, hogy olyan helyzetbe kerüljenek, mint a Ducati most, mert előnyben vannak” – fogalmazott.