Luca Marini úgy véli, a vasárnap várható körülmények között a MotoGP motorjai a legbiztonságosabbak. A VR46 versenyzője nem akar élni a szabályok adta lehetőséggel.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, változott az Ausztrál Nagydíj hétvégéjének menetrendje. A MotoGP bejelentette, hogy lényegében megcserélték a sprint- és a főfutam időpontját. Mindez azt jelenti, hogy magyar idő szerint szombaton 6:10-kor rendezik a 27 körös versenyt, míg másnap 5 órakor a 13 körből álló viadalt.
Változik az Ausztrál Nagydíj menetrendje, szombatra tették a MotoGP-futamot
Már ha utóbbit egyáltalán meg lehet tartani, hiszen a döntéshozók pont azért látták szükségesnek a változtatást, mert vasárnapra szó szerint viharos körülményeket jósolnak, akár 70 km/h feletti széllökésekkel. Ennek tudatában pedig egyáltalán nem biztos, hogy aznap meg lehet tartani a tervezett programot, arról nem is beszélve, hogy eső is várható.
Persze Phillip Island esetében nem újdonság, hogy az óceán felől felerősödhet a déli szél. Éppen ezért a szabályzat ezen a helyszínen lehetővé teszi, hogy a csapatok eltávolítsák az alsó szárnyelemeket a motorról. Azonban nem mindenki szerint egyértelmű, hogy ilyen esetben ez lenne a jó döntés, Luca Marini például nem tervezi ezt meglépni.
„Véleményem szerint a szárnyelemekkel ellátott motorok elég jól működnek – nyilatkozta még csütörtökön. – Szükség van az extra nyomásra, mert az első kerék könnyen okozhat bukást Phillip Islanden. Természetesen a szárnyelemekkel fizikailag kicsit megterhelőbb a motorozás, de biztonságosabb. Két különböző burkolatunk van, és bár általában a nagyobbat preferálom, Phillip Islanden a kisebbik működik jobban. Kísérletezem vele, de a szárnyelemekhez nem nyúlok hozzá. Ha egy másik versenyző ki akarja próbálni, hogy szárnyelemek nélkül motorozzon, az csodálatos, szívesen várom a véleményét.”
Ami a kisebb kategóriákat illeti, a Moto3 és a Moto2-ben nyilvánvalóan nehezebb lett volna hasonlót lépni, mint a királykategóriánál, tekintve, hogy ott nincsenek sprintfutamok, és a szoros menetrend nem teszi lehetővé, hogy egy nappal előrébb hozzák a futamokat. Bár nyilvánvalóan a MotoGP a leggyorsabb kategória, Marini szerint ilyen körülmények között ők érezhetik magukat a legnagyobb biztonságban. Az olasz pilóta lehetőség szerint vasárnap is versenyezni akar.
Kettős KTM-elsőséggel zárult az első nap Ausztráliában, Bagnaia megint nem jutott a Q2-be
„Okosnak kell lennünk, figyelni a helyzetet, és ha kétségek merülnek fel, akkor reagálni kell – fogalmazott. – Ha nem lesz túl veszélyes, számomra nem jelent problémát a vezetés. Mindannyian versenyezni akarunk, lehetőleg minden körülmények között. MotoGP-motorral elég biztonságos a motorozás Phillip Islanden, mert speciális gumik vannak erre a pályára, és ezek hihetetlenül jók. Moto2-es motorral ez az év legveszélyesebb futama. Ha az ember nem bízik a gumikban a kivezető körén, és a futófelület nem lesz rögtön megfelelő hőmérsékletű, akkor az egész edzésen hideg abroncsokon fog motorozni. Örülök, hogy MotoGP-versenyző vagyok, különösen a vasárnap [szempontjából], ha tényleg szeles és hideg lesz [az időjárás].”