back to top
2024. május 02. 11:05
KezdőlapP1MotoMotor tesztekMintha épített lenne, mégis gyári

Mintha épített lenne, mégis gyári

Nyáron már írtunk a Goodwood-ban bemutatott Yamaha DB40-ről, ami túlságosan jól kidolgozott volt egy prototípushoz képest. Nem kellett sokat várni a szériaváltozatra, a félidomos XSR 900 GP már 2024 tavaszától a boltokban lesz.

Fotó: Yamaha

A nyolcvanas évek versenymotorjait idéző dizájn és a feliratot nélkülöző Marlboro fényezés egy kiválóan használható sportmotort takar. A kifejezetten nyomatékos és kulturált háromhengeres 119 lóereje mindenre elég, de még nem sok. A nem túl mélyen elhelyezett kormánycsutkáknak és méretes fél-idomnak köszönhetően minden bizonnyal hosszabb távokon megtételére is sokkal alkalmasabb a csupasz változatnál, és végsebessége is deklaráltan magasabb lesz. Akár tekinthetjük ezt a modellt a pletykák szerint jövőre érkező R9-es kevésbé hardcore előzetesének is.

Fotó: Yamaha

A megnövelt méretű, 5 collos digitális műszerfal analóg műszercsoportot vetít, a széria tempomat-ot és menürendszert végre a Tracer 9 GT+-on is megismert joystick-os kormánykapcsolóról vezérelhetjük. A különleges Spinforged eljárással öntött alufelniken a Bridgestone legújabb fejlesztésű S23-as sport-abroncsai feszülnek, a KYB futómű minden paraméterében állítható.

Fotó: Yamaha

Az XSR 900 GP-nek ezekkel egy paraméterekkel nem csak a városi kávézók előtt van keresni valója – a megfelelő pilótával akár egy pályanap gyors csoportjában is okozhat majd meglepetést.

Fotó: Yamaha