2024. április 27. 13:39
KezdőlapP1MotoMotor tesztekA sötét oldal újra támad

A sötét oldal újra támad

Igencsak komolyan veszi a Yamaha a sötét oldali marketinget, hiszen az új MT09-esek sajtófotóinak java részén alig látható a motor. De ezekből is kivehető, hogy a háromhengeres csupaszt továbbra sem a szépsége miatt fogjuk a szívünkbe zárni.

Yamaha MT09
Fotó: Yamaha Motorsports

A második generációs MT09-et igencsak sok kritika érte a küklopszos megjelenés és a félkésznek ható részletek miatt. A műszakilag változatlan váz és blokk körül ezért alaposan átrajzolták a perifériát. A jóval alacsonyabban elhelyezett lámpaidom a dupla menetfénnyel és a felettük elhelyezett fényszóróval elsőre szintén meghökkentő, de sokkal harmonikusabb megjelenést biztosít. A kétrészes nyerget egy sokkal formásabb farokidom határolja, az átalakított tank elején lévő nyílások a szívóhangot hivatottak közvetíteni.

Yamaha MT09
Fotó: Yamaha Motorsports

A kormány alól is hiányoznak az óriási kiemelők, ezért sokkal kevésbé lesz supermoto jellegű az üléspozíció. Végre normális méretű, 5 collos TFT kijelzőn lehet megtekinteni a menetadatokat vagy akár az ingyenes navigáció utasításait, és szériafelszereltséggé vált a Bluetooth kapcsolat mellett a tempomat is. Az alaposan átalakított ergonómia pontosabb kezelhetőséget ígér, a radiális Brembo felső munkahenger pedig az első fék adagolhatóságára lesz jótékony hatással.

Yamaha MT09
Fotó: Yamaha Motorsports

Az egyedi fényezésű SP verzió Brembo Stylema monoblokk féknyergekkel és kulcs nélküli indítással emeli a tétet. Az elődhöz hasonlóan továbbra is DLC bevonatos Kayaba teleszkópok és Öhlins STX hátsó gátló felel a Bridgestone S23-as sportabroncsok aszfalthoz ragasztásáért. Továbbá menetmódok kiegészülnek egy személyre szabható Track móddal is. A 119 lóerős sorhármas teljesítményét eddig sem keveselltük, ezzel a felszereltséggel pedig komoly fejvakarást fog majd okozni az igencsak erős európai konkurenciának.

Yamaha MT09
Fotó: Yamaha Motorsports