back to top
2024. június 18. 21:45
KezdőlapP1MotoMotoros hírekErősödő tigrisek a láthatáron

Erősödő tigrisek a láthatáron

A közepes túra-endurók között különlegesnek számító Triumph Tiger 900-asok legnagyobb hiányosságát számolja fel a modellfrissítés. 108 lóerővel már nem csak a hangja lesz izgalmas az egyenetlen gyújtás-sorrenddel rendelkező háromhengeresnek.

Tiger 900 GT Pro
Fotó: Triumph

A háromhengeresek főtengely-csapjai általában 120 fokot zárnak be egymással, míg a 900-as Tiger-ek esetében 180-90-180-at. Elméletben ez növeli a tapadást terepen, a gyakorlatban pedig már-már a V4-es motorokra jellemző hanggal és karakterrel ruházza fel a blokkot. Mivel a 660-as sorozat biztosítja a 48 lóerőre (A2-es jogosítvány) fojtható motorokat, ezért a 900-asok végre átléphetik a 95 lóerős határt. De nem csak a teljesítmény emelkedik, hanem a nyomaték is (max. 90 nm) a teljes a fordulatszám-tartományban. Már-már túl szépen hangzik, hogy a 13%-os teljesítmény növekedes mellé 10%-os fogyasztáscsökkenés is jár.

Tiger 900 GT Pro
Fotó: Triumph

Ezeket a paramétereket klasszikus tuning-eljárások alkalmazásával érték el. Új dugattyúk magasabb sűrítéssel, új hengerfej és vezérmű-tengelyek, átalakított szívócsatorna és kipufogó-rendszer. Ezzel a Triumph közepes túra-endurója felzárkózik a BMW F900/Honda Africa Twin 1100/KTM Adventure 890 triumvirátushoz. Ezekhez hasonlóan két modellvariáns közül lehet választani: a GT és GT Pro öntött alufelniken gördül 19 collos első méretben, míg a Rally Pro belső nélküli drótküllős felniket kap a szokásos 21 collos első kerékkel. A futómű az összes modell esetében állítható, a GT Pro hátsó rugóstagja elektromos vezérléssel rendelkezik.

Tiger 900 Rally Pro Fotó: Triumph

Dizájn tekintetében csak apró változások történtek, de ebben a műfajban tényleg nehéz maradandót alkotni. Természetesen az aerodinamikán és az ergonómián is finomítottak, az ülésmagasság továbbra is két fokozatban állítható A Tigerek erőssége azonban a különleges blokk mellett továbbra is az igényes és gazdag felszereltség. A Pro modellek esetében gyakorlatilag minden kütyü szériában jár hozzájuk, hogy csak néhányat említsünk: tempomat, markolatfűtés, keréknyomás-visszajelző, gyorsváltó, IMU. De a kategóriában igen kevés modellen hasonlóan igényesen kidolgozott vázat, lengővillát vagy Brembo Stylema monoblokk féknyergeket. A 24-es modellek jövő év elejétől érkeznek a szalonokba.

Fotó: Triumph