2024. április 27. 10:26
KezdőlapMotoGPA Yamahánál tudják, a pénz önmagában nem lesz elég Quartararo megtartására

A Yamahánál tudják, a pénz önmagában nem lesz elég Quartararo megtartására

Massimo Meregalli kijelentette, amiatt nem aggódik, hogy Marc Márquezhez hasonlóan Fabio Quartararo is idő előtt távozna jelenlegi csapatától, viszont azt is tudja, hogy jövőre fejlődniük kell, ha meg akarják tartani a francia versenyzőt. A Yamaha csapatigazgatója azt is elárulta, hogy mekkora előrelépésre számít 2024-et illetően.

Csalódást keltően alakul a MotoGP idei szezonja a Yamaha számára. A gyártó mindössze három dobogós helyet tudott összehozni Fabio Quartararo révén a főfutamokon, és azért küzd, hogy elkerülje az utolsó helyet a gyártók közötti tabellán. Az pedig teljesen egyértelmű, hogy a francia pilóta ezt nem sokáig fogja tolerálni.

Marc Márquez megmutatta, hogy egy sztárpilótaként ki lehet szállni idő előtt egy szerződésből, hiszen korábban 2024-ig kötött megállapodást a Hondával, jövőre mégis a Gresininél fog versenyezni. A sajtóban korábban felmerült, hogy a spanyol motoros által elindított dominó hatására Quartararo is távozhat a Yamahától, ám úgy tűnik, hogy erre már csak azért sincs esély, mert az Apriliánál nem lesz üresedés. Massimo Meregallit sokkal jobban foglalkoztatja, hogy mi lesz egy év múlva.

„Amiatt jobban aggódom, hogy mi lesz 2025-ben. Ebben az esetben a motor teljesítményével kell majd meggyőznünk, nem pedig pénzügyi téren – nyilatkozta a Yamaha csapatigazgatója a GPOne.com-nak. – Jelenleg nem látom azt a helyzetet, hogy Fabio szerződést bontana. Bármi megtörténhet, de mi ezt nem érzékeltük.”

Quartararo figyelmeztette a Yamahát: ha nem teljesítik az akaratát, megfontolja a távozást

Quartararo korábban világosan tudatta a Yamahával, hogy ha jövőre nem érzékeli a fejlődést, akkor nagyon komolyan el fog gondolkozni a váltáson. Persze azt ő is tudja, hogy aligha fognak rögtön újra a világbajnoki címért harcolni, és ő már azzal is elégedett lenne, ha a kívánságai felét teljesítenék a következő szezonra. Meregalli pedig arra számít, hogy körülbelül a felét fogják behozni a mostani lemaradásuknak. „Ez a célunk – szögezte le. – A győzelmet nem lehet gyorsan elérni. Azonban úgy gondolom, hogy félúton leszünk a jelenlegi pozíciónk és a legjobb helyezések között.”

A Yamaha helyzetét az is megnehezíti, hogy az RNF távozásával nem maradt szatellitcsapatuk, miközben a Hondának, a KTM-nek és az Apriliának kétszer, a Ducatinak négyszer annyi motorjuk van, mint nekik. Elképzelhető, hogy 2025-re megszerzik Valentino Rossi istállóját, a VR46-ot, de jövőre még biztosan nem változik a helyzet.

„A Yamaha számára ez nagyon fontos, és 2025-öt illetően mindent megteszünk – hangsúlyozta Meregalli. – Az, hogy csak két versenyzünk van, bonyolulttá teszi [a helyzetet], mert kevés adat áll a rendelkezésünkre. Szerencsére a hétvége formátuma megváltozott, mert korábban ez problémát jelentett, tekintve, hogy nem tudtunk dolgozni a motoron, és minden edzés egy időmérős tréning volt.”