back to top
2024. november 23. 10:34
KezdőlapP1MotoMotoros hírekEICMA 2023: nagy visszatérők és sok frissítés a Honda háza táján

EICMA 2023: nagy visszatérők és sok frissítés a Honda háza táján

Már-már temettük a sportmotorokat, erre újra lesz hatszázas CBR Európában. Ezres Hornet is érkezik, a 650-es négyhengeresek villanykuplungot kapnak, és frissül az ötszázas széria is.

Fotó: Honda

A CBR 600 RR hat éve köszönt el, hogy modernizált formában 2024-től újra visszatérjen az igazi sportmotorosok nagy örömére. 120 lóerő és 190 kiló az Euro5+ fényében nem számít rossznak. A dizájn egyeseknek már ismerős lehet az amerikai piacról, a hat tengelyes IMU természetesen színes TFT-kijelzőn konfigurálható, valamint oda-vissza gyorsváltó is megtalálható a listán. A váz és a blokk ránézésre változatlan, de belsős információink szerint belül alaposan átdolgozták, és már a szalonokban is hozzáférhetővé válik hozzá a HRC versenykit. Mivel a régi PC 40-es 600RR az egyik legkönnyebben kezelhető sportmotor volt, a modern elektronikákkal kiegészítve parádés utcai motorként is megállja majd a helyét.

CBR 650 R (Fotó: Honda)
Honda E-Clutch (Fotó: Honda)
CB 650 R (Fotó: Honda)

Pedig utcára alapvetően a sokkal langyosabb CBR 650 R-t szánja a Honda. Az acélvázas, fékezett habzású sportmotor és csupasz testvére, a CB 650 R is megkaphatja felár ellenében a világújdonságnak számító elektronikusan vezérelt kuplungszerkezetet. Ettől még ugyanúgy lesz kuplungkar bal kéznél, csak éppen elinduláskor sem szükséges majd használni. Így az abszolút kezdők számára sokkal egyszerűbbé, haladók számára pedig pihentetőbbé válik a motorozás.

CB1000 Hornet (Fotó: Honda)

Teljesen új modellként jellemezhető az új ezres Hornet, mely szakít az előd CB 1000 R neo-retro formavilágával, és inkább az agresszívebb olasz streetfighter formavilágot követi. 150 lóerejével viszont meg sem közelíti hyper-nakedek csúcsteljesítményét, és ez nem is feltétlenül baj. Egyrészt teljességgel értelmetlen a superbike-ok teljesítménye egy idom nélküli gépben, másrészt az árát az európai csúcsmodellek felére saccolom. Azért egy tisztességes alu hídváz beleférhetett volna a költségekbe, még ha a modern acélvázak papíron hasonló tulajdonságokkal is rendelkeznek az olcsó gyárthatóság mellett.

Fotó: Honda

Folytatva a sort az ötszázas szériával, a csupaszt már szintén Hornetnek hívják 2024-től, a crossover CB500 X ezentúl NX 500-ként szerepel majd az árlistán. Kisebb-nagyobb optikai változtatásokat eszközöltek rajtuk, ahogy a változatlan névvel futó CBR 500-on is. Az A2-es jogosítványhoz igazított sorkettesek 48 lőerős teljesítménye ezentúl még biztonságosabban kiaknázható lesz, hiszen egy egyszerűbb kipörgésgátló tartozik majd hozzájuk.

NX 500 (Fotó: Honda)
CBR 500 R (Fotó: Honda)
CB 500 Hornet (Fotó: Honda)