back to top
2024. május 02. 04:09
KezdőlapP1MotoMotoros hírekEICMA Milano: Túrasportban erősít a Suzuki

EICMA Milano: Túrasportban erősít a Suzuki

Újra meglévő technikát felhasználva jelentkezik új modellekkel a Suzuki: a GSX-S 1000 GX igazi modern crossover, a GSX8 R pedig a klasszikus sporttúragép. Egyik sem a legekről szól, de sokaknak tudnak örömet okozni.

Fotó: Suzuki

Hiszen valljuk be, a motorozás valahol az örömökről szól. Pláne egy 150 lóerős ezres sornégyes esetében, mint a GSX-S széria. A jó öreg K5-ös ezres blokkra épülő modellek eddig sem voltak rosszak, csak mindig egy lépéssel a konkurencia mögött jártak árban is. Azonban a GX végre egyesíti mindazt, amire sokan vártak: modern crossoverek praktikumát a Suzuki robosztus technikájával. Mindez szinte elképzelhetetlen lenne elektromos futómű nélkül, ezért az új gép a Showa rendszerét kapja alapfelszerelésként. Ez a szokásos Bosch IMU jeleit is felhasználja a csillapítás vezérléséhez, A (automata) módban még a rugó-előfeszítést is a terheléshez állítja.

Fotó: Suzuki

A legújabb kütyüket azonban ne is keresd, a távolságtartó tempomat, holttérfigyelő vagy elektromos plexiállítás felárért sem kérhető. Ettől függetlenül a Suzuki egy nagyon is kívánatos gépet rakott össze vagány színekkel, kifejezetten az európai piac számára. És vélhetően jóval kedvezőbb áron lehet majd hozzájutni, mint fő konkurenséhez, a BMW S 1000 XR-hez.

A GSX8 R a már nálunk is tesztelt csupasz GSX 8 S-re épül. A fő különbség az idomok mellett a futóműben keresendő: a KYB rugózó elemek helyett részben állítható Showa alkatrészeket használnak az idomos sporttúra gépen. Ezek feszesebb alapbeállítást kapnak, hogy az alkalmi pályanapozással is elboldoguljanak. A hangsúly az alkalmin van, hiszen az üléspozíció magas csutka kormánnyal mérsékelten sportos, és a lábtartók helyzete sem változott.

Fotó: Suzuki

A mindennapi használhatóságra azonban jótékony hatással van a szélvédelem, magasabb plexivel hosszabb utakra is sokkal alkalmasabb lesz csupasz testvérénél. 82 lóerős teljesítményével bőven megfutja majd a kétszázas tempót, egyedül 205 kilós súlya magasabb a kelleténél.

Fotó: Suzuki