Pol Espargaró elárulta, a forró körülmények a szokásosnál is nagyobb nehézséget okoznak neki egy idegi rendellenesség miatt, amely a szezon eleji sérüléséből származik. A spanyol pilóta arról is beszélt, hogy az egyik válla rövidebb lett a másiknál.
Pol Espargaró súlyos balesetet szenvedett a szezon első hétvégéjén Portimãóban, a Portugál Nagydíj második edzésén. Az akkor még 31 éves versenyzőt komoly sérülésekkel szállították kórházba: összesen tíz csontja tört el a nyakában, a hátában, a bordáinál és az állkapcsában. A bukás következtében csupán a nyári szünet után térhetett vissza.
Azonban mindez nem azt jelenti, hogy a sérülésnek ne lenne máig tartó hatása. Eleinte nyilvánvalóan az erőnlét is gondot okozott neki, ám mostanra normál körülmények között „tökéletesen vezet”. Azonban a hőség sokkal jobban megnehezíti a dolgát, mint másoknak, ahogyan ez történt Indiában, Indonéziában és Thaiföldön is.
„Különösen a forró körülmények között küszködöm – nyilatkozta Espargaró. – Normál esetben az izmok forróságban megnőnek és nehezebbek lesznek. Van valami rendellenesség a testemben, működési rendellenesség, mintha néhány ideg rosszkor aktiválná az izmokat, és ennek az izomzatnak nem túl jó a regenerálódása. Főleg a testem bal oldalán. Amikor pedig nagyon meleg van, jobban szenvedek, mint hidegben. Phillip Islanden például kellemes volt [a hideg], még csak fáradtnak sem éreztem magam. Azonban amikor meleg van, mindig úgy érzem, hogy jobban küszködöm a többieknél. Soha nem voltam túl jó melegben, de most nagyon nehéz.”
Ijesztő egyéni csúcsot állított fel az indiai hőségben a sérülésből nemrég visszatért Pol Espargaró
Espargaró korábban elmondta, hogy a baleset, illetve az azt követő kezelések miatt testmagassága másfél centiméterrel csökkent. Ez azonban nem minden, ugyanis már a testének két oldala sem ugyanolyan magas, ami szerinte látható is. Ez pedig szintén hozzájárul ahhoz, hogy a forróságban jobban szenvedjen a mezőny többi tagjánál.
„Kicsit fáj – jelentette ki. – Most, ahogyan állok, láthatják, hogy a bal vállam kicsit magasabb, mint a jobb. Ez általában a nyaktól a lapocka felé történik a bal oldalon, nem működik túl jól. Normális körülmények között nem érzek nagy problémát, és tökéletesen tudom vezetni a motort, de nehéz helyzetben kicsit hamarabb érem el a határt, mint a többiek. Szóval talán ezért van szükségem picit több időre, hogy ilyen nehéz körülmények között is fittebb és jobb legyek, mint korábban voltam.”
Az idényből csupán három versenyhétvége van hátra, amelyek közül az elsőt Malajziában rendezik. A sepangi pálya a mandalikaihoz hasonlóan szintén kifejezetten közel van az Egyenlítőhöz, így a forróság mellett a pára is meg fogja nehezíteni a pilóták helyzetét. Espargaró ugyanakkor bízik benne, hogy a szabad hétvége segít neki.
„Ez a hét itthon nagyon jót tett a három egymást követő futam után – fogalmazott. – Indonézia és Thaiföld nagyon megterhelőek voltak a magas hőmérséklet miatt, és a jelenlegi fizikai állapotommal sokkal jobban megéreztem őket. Tudom, hogy Malajzia is kemény lesz, bár remélem, hogy az egy hét pihenő után jobban fogom érezni magam. Sepang mindig is trükkös pálya volt számomra, de a téli teszten nagyon versenyképes voltam. A motor viszont rengeteget változott azóta, így nem igazán tudom, mire számíthatok ezen a hétvégén. Mindenesetre már csak három hétvége van hátra ebből a különleges szezonból, úgyhogy remélem, jól fogom érezni magam a motoron, kezdve a Maláj Nagydíjjal.”