back to top
2024. május 02. 02:35
KezdőlapP1MotoMotoros hírekEICMA 2023: KTM csupasz erős idegzetűeknek

EICMA 2023: KTM csupasz erős idegzetűeknek

Értem én, hogy a Duke széria mindig is polarizált a formatervével, de az új 990-es KTM mintha maga lenne a nyolcadik utas. Legalábbis a fejidommal simán lehetne horror sci-fit forgatni, annyira brutálisra sikeredett. Az új 990-es blokk viszont minden bizonnyal sokkal barátságosabb karakterű lesz, mint amit az optika sejtet.

Persze ízlésről nem vitatkozunk, és legalább van bátran kísérletező gyártó a KTM személyében. A menetfényekkel körbe rakott dupla vetítő-lencse mindenesetre igen bátor húzás, és feltehetően a következő években sok másik modellen viszont fogjuk majd látni. A váz kivételével gyakorlatilag teljesen új motorról beszélhetünk, a lengővilla és a segédváz is teljesen átalakult. Előbbi már nem nyitott szerkezetű, és kívül vezetett kipufogó csőnek helyett biztosítva a jobb oldalon banán formájú – érdekesség, hogy a középdobot gyakorlatilag bele építették. Az egész motor némileg nagyobbnak tűnik a különösen kompakt 890-esnél, de ezt majd élőben lehet látni igazán. A tömeg viszont telitankolva sem haladja meg a 190 kilogrammot.

A pontosan 947 köbcentis sorkettes 123 lóerőt teljesít 9500-as fordulaton, 103 newtonméteres nyomatékát már 6750-en leadja. Szóval túl sokat nem kell majd gépészkedni a gyorsváltóval a szerpentinen – pláne, hogy újkori szokás szerint itt is csak az 1500 kilométerig tartó demo-módban lehet ingyenesen használni. Futómű tekintetében szintén többet ad az új modell, a csillapítás elöl szeparáltan állítható. Ha nem is túl hamar, de feltehetően még 2024-ben érkezik majd az R változat is erősebb blokkal, komolyabb fékkel és futóművel.