Sajtóértesülések szerint az Aprilia nem használhatja legújabb fejlesztésű kuplungját, miután egy másik gyártó bepanaszolta őket. Ez a gyártó pedig állítólag a KTM, amely szintén kivette a motorjából a leghatékonyabb rajtelektronikáját, egyúttal szabálymódosítást kérvényezett.
Érdekes történések zajlottak a Maláj Nagydíj sajtónapján, ugyanis Maverick Viñales ugyanis elárulta, hogy az Aprilia többé nem használhatja a legújabb rajtelektronikáját. Mint kiderült, már a Phillip Island-i forduló óta nem azt szerelték be a motorba. „Ez fájdalmasan érint minket, de ennél többet nem mondhatok” – nyilatkozta sejtelmesen a spanyol versenyző.
Csapattársa, Aleix Espargaró meglepetten reagált, amikor szembesítették az elhangzottakkal. „Ezt mondta Maverick? – kérdezett vissza. – Erről a témáról nem beszélhetünk.” Az Autosport ezután megpróbálta kideríteni, hogy mi lehet a háttérben, ám minden érintett azt válaszolta nekik, hogy „megtiltották, hogy beszéljünk erről”.
A brit szakportál ugyanakkor utánament a témának, és kiderítette, hogy miről van szó valójában. A cikkben azt állítják, hogy a félautomata kuplungjuk áll az ügy középpontjában, amely a rajtnál jelentene nagy segítséget a noalei gyártó versenyzőinek. Egy másik gyártó panasza miatt azonban az Aprilia arra kényszerült, hogy kivegye a motorból ezt az eszközt.
A forrásaira hivatkozva az Autosport azt is közölte, hogy ez a másik gyártó a KTM. Az osztrákok szerint az olaszok megoldása nem felel meg a technikai szabályzatnak, hiszen elméletben ugyan nem automata rendszerről van szó, de a valóságban működése túlságosan függ az elektronikus vezérlőegységtől. „Csak meg kell nézni a videót, hogy hogyan jön el az Aprilia, hogy megértsük, hogy ez egy automata kuplung, mint amilyet a Forma–1-ben használnak” – jelentette ki egy, a pálya mellett dolgozó meg nem nevezett mérnök.
A szezon nagy részében pont a KTM volt az, amelyik a legjobb rajtokat vette, miután kifejlesztettek egy hatékony rajtelektronikai rendszert. Jack Miller például az ötödik helyről indulva már a célegyenes vége előtt átvette a vezetést Mugellóban, de csapattársa, Brad Binder is többször javított rengeteg pozíciót. „Elképesztő, hogy Binder a negyedik sorból indul, és az első kanyarban ő vezeti a versenyt, ezt tényleg ki kell vizsgálni” – fogalmazott egy veterán mérnök az Apriliától.
Az ügy a technikai szabályzat egy olyan területét érinti, amelyet egyébként is vizsgálnak, mert tartalmaz néhány szürke zónát. A KTM ráadásul arra kérte a technikai bizottságot, hogy módosítsák az előírások erre vonatkozó részét, hogy homologizálják a megoldásukat, amely egyébként nagyon hasonlóan működik, mint az Apriliáé. Addig viszont ők sem használják ezt a rajtelektronikát (már Thaiföldön sem volt bent a motorokban), így jelenleg a Ducati rendelkezik a legjobb rendszerrel ezen a téren.