Álvaro Bautista elismerte, nem érezte magát komfortosan a motoron a Maláj Nagydíj pénteki napján, de sikerült előrelépniük. A spanyol versenyző elmondta, mi a legnagyobb különbség a Superbike- és a MotoGP-motor között.
A világbajnoki csata mellett a Maláj Nagydíj hétvégéjének másik izgalmas témája Álvaro Bautista visszatérése. Az immáron kétszeres Superbike-világbajnok öt év után indul ismét a MotoGP-ben, hiszen utoljára a 2018-as szezonban versenyzett a sorozatban, akkor még állandó pilótaként. A szurkolók közül többen is jó eredményre számítottak, de a spanyol versenyző igyekezett lehűteni a kedélyeket.
Néhányan már dobogót vizionáltak – Bautista reagált a magas elvárásokra
A pénteki nap alapján úgy tűnik, nem véletlenül, hiszen mind az első gyakorláson, mind az edzésen a huszonkettedik helyen végzett, egyedül az Álex Rins helyére beugró Iker Lecuonát megelőzve. A 38 éves pilóta először 15 kört teljesített három etapban, és 2:022.516 másodpercig jutott, majd magyar idő szerint reggel 21 körig jutott négy etap alatt. Ekkor 2:00.370-nel végzett, 2,547 másodperccel elmaradva az élen záró Álex Márqueztől.
Álex Márquez megverte Martínt a sepangi edzésen, Aleix Espargaró háromszor is bukott
„A Ducati alapbeállításával kezdtem, de mivel nem húztam nagyon, túlságosan kemény volt – nyilatkozta. – Délutánra dolgoznunk kellett, és egyértelműen javítottunk a beállításokon. Majdnem két másodpercet javítottam a köridőmön, ez azt jelenti, hogy tettünk egy lépést előre. Még nem érzem magam annyira komfortosan a motoron, úgyhogy holnapra újabb lépést kell tennünk. Az érzet kicsit jobb lesz, és azt mondhatom, hogy élveztem a motorozást.”
Bautista szombaton először vesz részt sprintfutamon, hiszen a formátumot csak idén vezették be a MotoGP-ben. Ugyanakkor ez nem okozhat neki gondot, hiszen a Superbike-ban szintén rendeznek olyan viadalt, amely a versenytávot és a pontozást tekintve is feleannyit ér, mint a normál futam, csak éppen ott Superpole versenynek hívják.
„Fontos, hogy a harmadik [valójában második – a szerk.] szabadedzésen javítsunk az érzeten, majd az időmérőn megpróbáljunk jó köridőt futni – jelentette ki kissé előretekintve a háromszoros MotoGP-dobogós. – Aztán a sprint jó lesz, mivel a gyakorlás az gyakorlás, én pedig jobban szeretek versenyezni. Meglátjuk. Kipróbáljuk a MotoGP új formátumát.”
Bautistától már csak azért sem érdemes nagy csodát várni, hiszen a MotoGP és a Superbike motorjai jelentős mértékben különböznek egymástól, és bár idén kétszer is tesztelt egy Desmosedicin, azért teljes mértékben messze nem tudott hozzászokni. A spanyol motoros elárulta, miben tér el a leginkább a két versenygép.
Friday is DONE ✅@19Bautista ends the first day at the #MalaysianGP 🇲🇾 P22!#WorldSBK pic.twitter.com/xRGndPLJQl
— WorldSBK (@WorldSBK) November 10, 2023
„Az egész motor nagyon más, ahogyan az is, ahogyan vezetni kell, különösen a gumik tekintetében – magyarázta. – A Superbike-kal jobban tudom erőltetni, és jobban tudom segíteni a kanyarodást a motor hátuljával. Ha az ember itt így kanyarodik, elveszíti a tapadást, és soha nem hozza vissza. Ma délután inkább a MotoGP-re jellemző stílusban motoroztam.”