back to top
2024. november 22. 00:07
KezdőlapMotoGPBagnaia elvesztette helyzeti előnyét Martínnal szemben, aki nem akarta megkockáztatni a bukást

Bagnaia elvesztette helyzeti előnyét Martínnal szemben, aki nem akarta megkockáztatni a bukást

Francesco Bagnaia figyelmeztetést kapott, mivel nem tartotta be a guminyomásra vonatkozó szabályokat. Ezzel elvesztette helyzeti előnyét Jorge Martínnal szemben, aki nem volt elégedett a negyedik hellyel, de egy idő után úgy érezte, hogy közel van az eséshez, így nem rizikózott.

Francesco Bagnaia a harmadik, Jorge Martín a negyedik helyen ért célba a Maláj Nagydíjon, így 14 pontra nőtt a különbség a két bajnokesélyes között. A címvédő öröme azonban nem lehet teljes, ugyanis egy fontos helyzeti előnyt vesztett el riválisával szemben, miután ő is megkapta a figyelmeztetést a guminyomásra vonatkozó szabályok megszegéséért.

A feltámadó Bastianini nyerte a sepangi futamot, Bagnaia visszavágott Martínnak

A Brit Nagydíj óta érvényes az előírás, miszerint a főfutam legalább 50 százalékában az abroncsok nyomásának magasabbnak kell lenniük egy, a Michelin által meghatározott értéknél. Az első szabálytalanság után viszont csak figyelmeztetés jár, a másodikért viszont már 3 másodpercet adnak az adott pilóta versenyidejéhez. Ezután 6, majd 12 másodperces büntetés következik.

Bagnaia kihasználná, hogy Martínnal ellentétben ő még szabálytalankodhat idén

A második „szintet” egyelőre csak Aleix Espargaró érte el, figyelmeztetése viszont jó néhány pilótának van már. Martín a Thai Nagydíjon kapta meg, így Bagnaia helyzeti előnyből várta az utolsó három hétvégét, ám ez a sepangi viadal után eltűnt, ugyanis ezúttal a címvédő vétett a szabályok ellen. Rajta kívül a futamot megnyerő Enea Bastianini, Luca Marini, az Álex Rinst helyettesítő Iker Lecuona, valamint a szabadkártyával induló Álvaro Bautista lőtte el a „jokerét”.

A Pramac versenyzőjét tehát valamelyest vigasztalhatja ez a fejlemény, ám összességében nem lehet elégedett, hiszen a sprintfutammal ellentétben most kikapott legnagyobb riválisától. A spanyol pilóta jól rajtolt, és elsőként ment be az 1-es kanyarba, ám lecsúszott a csúcspontról, így visszaesett az ötödik pozícióba. Marco Bezzecchit aztán hamar maga mögé utasította, és bár Bagnaia ellen is próbálkozott, csak néhány pillanat erejéig tudott elé kerülni.

„Nem vagyok boldog az eredmény miatt – nyilatkozta a TNT Sports-nak. – Szerintem nagyszerű munkát végeztünk a hétvége során, és arra számítottunk, hogy ma hozok néhány pontot [Bagnaián]. Megpróbáltam megelőzni Peccót. A rajtom nem volt a legjobb, utána pedig elkezdtem csatázni néhány versenyzővel, többek között Peccóval. Ekkor ő volt előrébb, és úgy gondolom, hogy az első gumim hőmérséklete nagyon magas lett, sokkal inkább, mint a nyomás. [Úgy éreztem, hogy] a jobbkanyarokban közel vagyok az eséshez.”

Innentől kezdve Martín hátránya folyamatosan nőtt Bagnaiával szemben, nagyobb mértékben, mint amennyivel a címvédő Álex Márquezről vagy a Gresini motorosa Bastianiniről lemaradt. Ez valamennyire tudatos volt a részéről, és a negyedik helye így sem forgott veszélyben, hiszen Fabio Quartararo nem tudott közel kerülni hozzá.

Bastianini gyötrelmes időszak után jutott ismét a csúcsra, Bagnaia küszködött Malajziában

„Arra gondoltam, hogy jó lenne nyomást helyezni rá – utalt Bagnaiára. – Megpróbáltam közelebb kerülni, de elkezdtem elveszíteni az elejét. Szóval úgy döntöttem, hogy a negyedik helyen fejezem be [a futamot]. Nem ezt akartam, szerettem volna harcolni, hogy hozzak néhány pontot, és dobogón legyek, de ez van. A maximumot nyújtottam, aminek örülök.”