2024. április 27. 20:18
KezdőlapMotoGPMartín kezdett az élen Katarban, de Bagnaia lehet elégedettebb a bajnoki riválisok...

Martín kezdett az élen Katarban, de Bagnaia lehet elégedettebb a bajnoki riválisok közül

Jorge Martín zárta az első helyen a Katari Nagydíj első szabadedzését Johann Zarco és Francesco Bagnaia előtt, utóbbi viszont használt gumikon sem volt messze ellenfelétől. A KTM egy új hátsó szárnyat tesztelt Jack Millerrel.

A Moto3 és a Moto2 után a MotoGP mezőnyének is megkezdődött a Katari Nagydíj hétvégéje. Az első szabadedzés kezdete előtt a levegő 27, míg az aszfalt hőmérséklete 36 fokos volt. A mostani eseményeknek leginkább az időmérőre nézve lehet jelentőségük a beállítások terén, hiszen a kvalifikációt ugyanúgy naplementében rendezik, míg a sprint- és a főfutamot villanyfényben.

A gyakorlás elején meglehetősen változatos volt a gumiválasztás, elöl mindhárom, hátul pedig mind a közepes, mind a kemény keverék előkerült. Ami a bajnokesélyeseket illeti, Francesco Bagnaia két kemény, míg Jorge Martín elöl lágy, hátul közepes abroncson kezdett. Az első mért kört Fabio Di Giannantonio teljesítette, az olasz versenyző 2:01.556 másodperccel kezdett.

Persze a köridők gyorsan javultak, és előbb Aleix Espargaró, majd Raúl Fernández állt az élre, utóbbi már 1:59.140-nel. Martín aztán megelőzte honfitársát, és 1:58.626-tal, 385 ezredes előnnyel múlta felül a szintén javító RNF-versenyzőt. Nem sokkal korábban Espargaró mutatta be a hétvége első bukását a királykategóriában, a 34 éves motoros a 14-es kanyarban esett el.

Martín aztán tovább gyorsult, és 1:58.235-re módosította a leggyorsabb kört, 358 ezreddel megelőzve Fernándezt, miközben Maverick Viñales a harmadik, Bagnaia a negyedik pozícióba ugrott fel. A következő baleset Álex Márquez nevéhez fűződött, aki alól a 4-es kanyarban csúszott ki a motor.

Bő 12 perc után Di Giannantonio visszavette a vezetést, 216 ezreddel megelőzve Martínt, Pol Espargaró pedig feljött a negyedik pozícióba. Igaz, nem sokáig volt ott, ugyanis Franco Morbidelli a harmadik, Bagnaia pedig az ötödik pozícióig jutott, de hamarosan ők is visszaestek, ugyanis Enea Bastianini 1:57.982-vel élre állt. Negyed óra után Bagnaia 46 ezreddel felülmúlta csapattársát, így a tabella tetején kötött ki.

A következő 15 percben aztán nem változott az élmezőny sorrendje, hiszen a pilóták szokás szerint a versenyszimulációra koncentráltak. Bő negyed órával a leintés előtt aztán Di Giannantonio újra élre állt, miután 118 ezeddel gyorsabbnak bizonyult Bagnaiánál. Sőt, a következő két körében tovább javított, és 1:56.830-cal vezetett, több mint 1 másodperccel mindenki előtt.

Nem sokkal később csapattársa, Álex Márquez jött fel közvetlenül mögé, de ő is 1 másodpercen kívül volt. Miguel Oliveira aztán bejött közéjük, de 776 ezrednél ő sem tudott közelebb kerülni a gyorsabbik Gresini-pilótához. Ellentétben Martínnal, aki ugyan szintén nem előzte meg, de csupán 7 ezreddel volt lassabb márkatársánál, miközben Augusto Fernández, Viñales és Morbidelli jöttek fel mögéjük.

A bajnokság második helyezettje aztán nem meglepő módon tovább javított, és 437 ezreddel felülmúlta Di Giannantonio idejét. Morbidelli szintén felülmúlta honfitársát, de csupán 26 ezreddel. Augusto Fernández viszont nem tudott javítani, ugyanis a 14-es kanyarban nagy tempónál eldobta a motort.

A végjátékban Martín maradt az élen, mögé pedig csapattársa, Johann Zarco jött fel, míg Bagnaia úgy lett harmadik, hogy sokkal használtabb gumikon motorozott ellenfelénél, nem véletlen, hogy a spanyol pilóta nem is volt elégedett. Mögöttük Raúl Fernández, Morbidelli, Luca Marini, Aleix Espargaró, Di Giannantonio, Pol Espargaró és Brad Binder lett az első tíz sorrendje. Utóbbi csapattársa, Jack Miller egy új hátsó szárnyat próbált ki, amellyel a tizenharmadik pozíciót szerezte meg.

A MotoGP első katari szabadedzésének végeredménye