Az utolsó gyári ülés is gazdára talált a MotoGP 2024-es szezonjára, hiszen hivatalosan bejelentették, hogy Luca Marini pótolja a Repsol Hondánál a Gresinihez igazoló Marc Márquezt. A VR46 Racing Teamet elhagyó olasz pilóta 2025-ig írt alá a japánokkal.
Hivatalossá vált, amit valójában már mindenki tudott, aki egy kicsit is követte a MotoGP átigazolási piacának fejleményeit az elmúlt időszakban. A Honda bejelentette, hogy szerződtette Luca Marinit, így a 26 éves versenyző lesz Joan Mir csapattársa a gyári alakulatnál. Az olasz motoros már kedden, a valenciai teszten bemutatkozhat új istállójánál.
A Hondának azok után kellett új pilóta után néznie, hogy az őket 11 éve szolgáló Marc Márquez hosszú huzavona után a távozás mellett döntött, és a Gresini Ducatinál próbál visszatalálni a győzelem útjára. Az azóta eltelt időszakban több név is felmerült az Aprilia versenyzőitől kezdve Fabio Di Giannantonión át a Moto2-es szezont kiváló formában záró Fermín Aldeguerig, sőt, Alberto Puig csapatfőnök még Pol Espargaró visszatérésének lehetőségét is bedobta a kalapba.
Ami Marinit illeti, amikor megjelentek a leigazolásáról szóló pletykák, akkor először arról szóltak a hírek, hogy visszautasította az ajánlatot. A Maláj Nagydíj hétvégéjén viszont egy köztiszteletben álló szakíró is megírta, hogy a Hondához tart, és onnantól kezdve sejteni lehetett, hogy ez eldőlt, és már csak a hivatalos közlemény hiányzik.
Azok után pedig pláne, hogy jó néhány szereplő még csak meg sem próbálta tagadni az értesüléseket. Márquez tényként beszélt róla, hogy Marini lesz az utódja, míg az olasz motoros féltestvére és egyben a VR46 csapattulajdonosa, Valentino Rossi sokat sejtető képet tett közzé az Instagramon. Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója szintén nem rejtette véka alá Marini távozásának lehetőségét, a valenciai hétvége elején pedig már maga az érintett is meglehetősen nyíltan beszélt a dologról, még ha a Honda nevét nem is mondta ki.
Szombaton aztán érkezett a bejelentés, miszerint annak ellenére, hogy pár hónapja meghosszabbította szerződését, mégis elhagyja a csapatot, amelynek kötelékében 2018 óta versenyzett előbb a Moto2-ben, majd a MotoGP-ben. Fontos megemlíteni, hogy 2025-ig írt alá, így ő várhatóan nem lesz részese a jövő évre jósolt pilótakeringőnek.
Marini 2021-ben mutatkozott be a MotoGP-ben, az akkor még a VR46 által szponzorált Avintia színeiben. Tavaly aztán már ténylegesen a VR46-nál versenyzett, és bár a dobogó az első két évében nem jött össze, a fejlődés egyértelmű volt. Idén aztán a sprintfutamokon négyszer, a főversenyeken kétszer zárt az első háromban, emellett megszerezte királykategóriás pályafutása első két pole pozícióját. Bár az idény nagy részében csapattársa, Marco Bezzecchi elhomályosította őt, sokan úgy vélik, hogy a technikai érzéke kifejezetten értékes lehet a Hondának.