Sajtóértesülések szerint a MotoGP gyártói megállapodtak, hogy a 2027-től 2031-ig tartó időszakban is 22-ben maximálják a nagydíjak számát. Néhány istállónál állítólag fontolgatják, hogy jövőre másképpen szervezzék meg a hétvége elejének a programját.
A tavalyi és az idei szezonban rekordot jelentő húsz nagydíjhétvégét rendeztek a MotoGP-ben, illetve a két kisebb géposztályban. Ráadásul 2023-ban bevezették a sprintformátumot, így mezőny tagjainak a húsz „rendes” futam mellett tizenkilenc (Ausztráliában nem volt sprint) rövid versenyen is össze kellett csapniuk egymással, ami igencsak megterhelő nekik és a többi csapattagnak is.
Marc Márquez és Quartararo is kifakadt, túlzónak tartják a 2024-re tervezett programot
Jövőre pedig már huszonkettőre növekszik a fordulók száma, hiszen az Aragóniai Nagydíj visszatérése mellett ismét megpróbálkoznak a Kazah Nagydíj megrendezésével, ha pedig ez nem jön össze, akkor az újonnan megépült Balaton Park Circuit ugorhat be helyette. Az mindenesetre biztosnak tűnik, hogy a 2024-es idény rekordot fog dönteni ebben a tekintetben.
Ennél viszont nem mehet feljebb a futamszám, hiszen a MotoGP gyártói, vagyis a Ducati, a KTM, az Aprilia, a Yamaha és a Honda megegyeztek a kereskedelmi jogokat birtokló Dornával, hogy legfeljebb huszonkét fordulót rendeznek egy évben. Igaz, amikor ez megtörtént, akkor még nem volt szó arról, hogy sprintfutamok is lesznek.
A jelenlegi szerződés azonban csak 2026-ig tart, így az ezt követő periódusban akár ennél is több versenyt lehetne rendezni. Ez azonban nem fog megtörténni, ugyanis a SPEEDWEEK.com értesülései szerint a gyártók megállapodtak, hogy a 2027-től 2031-ig tartó időszakban is ugyanúgy huszonkettőben maximálják az egy évben tartható versenyhétvégék számát.
A csapatoknak már így is nehézséget jelent a sűrű program, nem véletlen, hogy a huszonegyedik és huszonkettedik forduló után extra pénzt kapnak a Dornától. Néhány istálló bizonyos pozíciókban próbálja rotálni a szakembereit, hogy senkit ne terheljenek túl. Egyes alakulatoknál pedig állítólag fontolgatják, hogy az eddiginél egy nappal később érkeznek meg a helyszínekre. Ezzel egyrészt pénzt spórolnak, másrészt több pihenési lehetőséget biztosítanak az alkalmazottak számára.
„Egyetértek, nagyon megterhelő volt a 2023-as szezon, mert Katart novemberre kellett halasztanunk – nyilatkozta a német szaklapnak Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezérigazgatója arra célozva, hogy a San Marinó-i és a Valenciai Nagydíj között zsinórban hét ázsiai, illetve ausztráliai futamot rendeztek. – Májusban viszont három, júliusban pedig a kazahsztáni [verseny] törlése miatt öt szabad hétvégénk volt.”