back to top
2024. október 15. 11:02
KezdőlapMotoGPHa most sem, akkor soha? – Martín már nem reménykedik, hogy gyári...

Ha most sem, akkor soha? – Martín már nem reménykedik, hogy gyári ülést kap a Ducatitól

Jorge Martín úgy véli, ha most sem kapta meg a gyári ülést a Ducatitól, akkor jó eséllyel ez később sem fog megtörténni. Gigi Dall’Igna, a bolognai gyártó versenyrészlegének általános igazgatója, valamint Davide Tardozzi, a gyári istálló csapatfőnöke egyaránt elismerte a spanyol versenyző teljesítményét.

Jorge Martín elvesztette a világbajnoki küzdelmet Francesco Bagnaiával szemben, miután a szezonzáró Valenciai Nagydíjon ő nem ért célba, míg riválisa győzelmet aratott. A Pramac motorosa azonban nemcsak a végső győzelmet bukta el, hanem a gyári ülést is, hiszen a szerződésének értelmében ez esetben elfoglalhatta volna Enea Bastianini helyét.

A 25 éves motoros zsinórban másodszor maradt le a lehetőségről, hiszen tavaly szintén szóba került a neve, amikor Jack Miller utódját keresték az idei évre, de végül az olasz pilóta lett a befutó. Martín nemrég úgy fogalmazott, hogy elsősorban 2025-ben szeretne pirosba öltözni, mostani megszólalásából viszont úgy tűnik, hogy letett erről a reményről.

Boldog vagyok ott, ahol vagyok – nyilatkozta. – Még ha meg is nyertem volna, szerintem akkor sem lett volna értelme [a váltásnak], mivel ha az ember győz, akkor a legjobb csapatnál van. Mi pedig a legjobb istállónál vagyunk. Őszintén szólva úgy vélem, ha most nem mutattam meg nekik, hogy milyen potenciál rejlik bennem, hogy pirosban versenyezzek, akkor ez soha nem fog megtörténni. Nehéz ennél is többet mutatni. Ha most nem tesznek oda, akkor vélhetően soha nem is fognak.”

Eldőlt, hogy Bastianini vagy Martín lesz a gyári Ducati versenyzője

Valóban elképzelhető, hogy Martínnak ez volt az utolsó esélye, hogy megkaparintsa az egyik gyári ülést a Ducatinál. Bagnaia alighanem még sokáig mozdíthatatlan lesz, míg Bastianini helyére többen is pályázhatnak. Marco Bezzecchi már idén is jó teljesítményt nyújtott, de ott van Marc Márquez is, akit ugyan nem a bolognai gyártó, hanem a Gresini akart megszerezni, de ha kimagaslóan teljesít, akkor nehezen lehetne megindokolni, hogy miért nem kap gyári lehetőséget. A Ducati vezérkara ugyanakkor elismeri a bajnokság második helyezettjének teljesítményét.

Egyetértek Jorgéval – jelentette ki Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse általános igazgatója. – Fantasztikus szezonja volt, és megérdemelne egy helyet a gyári csapatnál. Azonban vannak szerződések, és jelenleg ezen nem lehet változtatni.” Az olasz szakember szavait annyiban érdemes árnyalni, hogy mind a gyári istálló, mind a Pramac pilótái a Ducatival írtak alá szerződést, így adott esetben nem lenne annyira nehéz ezen két csapat között mozgatni őket. Azonban Bastianininek szeretnének adni még egy esélyt, miután a mostani idénye rendkívül pechesen alakult.

Martín megérdemel egy gyári motort, és az is van neki – utalt Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatfőnöke arra a tényre, hogy a Pramac is a legújabb Desmosedicit használja. – Bebizonyította, hogy egy szatellitcsapattal is lehet világbajnokságot nyerni. Nagyon közel volt hozzá. Nyilvánvaló, hogy Bastianini a 2022-es eredményei alapján került a gyári csapathoz. A történteket figyelembe véve nem gondoljuk, hogy igazságos lenne, ha kicserélnénk Martínt és Bastianinit. Ma Martínból és Bagnaiából állna a legerősebb csapat, [de] az első futamon történt ostoba baleset tönkretette Bastianini idényét, ezért adunk neki még egy esélyt.”