Jelentősen átalakított aerocsomaggal és a Forma—1-es testvércsapatuk által inspirált új festéssel érkezett meg a KTM a valenciai tesztre, többek között a fekete-fehér színösszeállítású motor váza volt eltérő az idei szezonban látotthoz képest. Ez a konstrukció azonban még biztosan nem a végleges, hiszen a fejlesztések összességében nem arattak osztatlan sikert a pilóták között.
A KTM fekete-fehér kamuflázs festésű motorokat vitt egy hete Valenciába. Ez a látványvilág sokaknak ismerős lehet a Forma—1-ből, hiszen a Red Bull autói is gurultak már pályára hasonló kinézettel egyes tesztek során. További kapcsolatot jelent a testvércsapattal, hogy Adrian Newey gépeihez hasonlóan a Brad Binder és Jack Miller által kipróbált aerocsomagot is Milton Keynesben, az osztrák gyártó egyik központjában tervezték meg.
Red Bull launch the RB11 in a camouflage livery! http://t.co/2cxdi71wB0 #Jerez pic.twitter.com/el8UiK2Nes
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) February 1, 2015
A narancsszín lecserélésén túl az RC16-on a legnagyobb változásokat a burkolaton lehetett felfedezni, bár az előző változat jellegzetességei sem tűntek el teljesen. A motor hátsó részének széleit megemelték, létrehozva ezzel egy áramlásterelő csatornát, amely a motorblokkból távozó forró levegő miatt jelentkező veszteséget hivatott csökkenteni. A Red Bull filozófiáját követve megpróbálták elválasztani egymástól a légáramlatokat az elülső elemek túlzott kiszélesítése nélkül, hiszen az csökkentette volna a végsebességet. A váz formájának átalakítása arra is rávilágít, hogy a KTM más megoldást szeretne alkalmazni a kormány mellett lévő szárnyak esetében, mint a Honda. Az olasz Motorsport szerzője szerint az osztrákok nem tervezik hátrébb tolni az aerodinamikai nyomásközpontot, ehelyett inkább az „uszonyokhoz” igazítják a szélvédő alakját.
Forradalmi változásokkal állt elő a Honda a valenciai teszten
A KTM egyik legnagyobb problémája az idei szezonban a gumik túlzott kopása volt, amelynek az egyik oka, hogy a motor nem volt elég stabil. A fejlesztésekkel ezt a kérdést is megpróbálta orvosolni a munderfingi alakulat, többek között azzal, hogy a vázat egy annak oldalára beillesztett „borda” segítségével tovább domborították kifelé. Fontos kiemelni továbbá, hogy az átalakított burkolatot modulárisra tervezték, tehát ebben a kísérleti fázisban egyes részeket, elemeket külön is tudnak fejleszteni, átalakítani a mérnökök. Ez a lehetőség jelentősen felgyorsíthatja a 2024-es szezonra szóló homologizációig tartó munkát.
A teszt utáni napokban a csapattól többen is megszólaltak az új fejlesztésekről, köztük Sebastian Risse, az istálló technikai igazgatója is. „Azt hiszem, hogy mi – a csapat és a pilóták is – nagyszerű munkával sok dologra rájöttünk az aerodinamika terén. Úgy vélem, sokat tanultunk.”
„Az új aerocsomagnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. Mi fent hagytuk ezt a csomagot egész nap, egyszerűen azért, hogy próbálgassuk, és a lehető legtöbb adatot begyűjtsük róla. Még meg kell értenünk, hogy miképpen emelhetjük ki belőle az előremutató részeket, és hogyan illeszthetjük bele ezeket egy remélhetőleg megérkező másik verzióba” – fejtette ki álláspontját Jack Miller a fejlesztésekről.
„Én is kipróbáltam, de az elejétől fogva nem ment jól ezzel a motorozás. Jacket kevésbé zavarták a negatív aspektusai a dolognak, szóval ő több időt töltött az új aerocsomaggal. Én nem láttam semmi bizakodásra okot adó jelet, szóval nálam levettük ezt az aerokarosszériát” – mondta az elmúlt időszakban többször is csalódottan nyilatkozó Brad Binder.
Miller a szezon végének, Binder az eredménynek örül – a KTM valenciai tesztértékelője