Massimo Bartolini, a Ducati járműteljesítményért felelős mérnöke elhagyta az olasz gyártót, és jövőre a Yamaha technikai igazgatójaként fog dolgozni. A hangvillások nem először igazolnak szakembert a bolognaiaktól a fejlődés érdekében.
Pénteken tartották a Ducati évzáró buliját Bolognában. Az ünneplésre nagyon is volt ok, hiszen mind a MotoGP-ben, mind a Superbike-világbajnokságon ismételni tudtak, és az egyéni, a csapat- és a konstruktőri világbajnoki címet is megszerezték. Ráadásul a győztes versenyző személye sem változott, így ezúttal is Francesco Bagnaiára és Álvaro Bautistára lehettek a legbüszkébbek.
Egyvalaki azonban nem volt ott: Massimo Bartolini, a Ducati járműteljesítményért felelős mérnöke. Az olasz szakember Gigi Dall’Igna egyik legfőbb bizalmasa, ám a bolognaiak versenyrészlegének általános igazgatója jövőre már nem dolgozhat együtt honfitársával. A Ducati ugyanis szombaton elismerte, hogy a mérnök nemrég benyújtotta a felmondását, és távozott a Ducati kötelékéből.
A La Gazzetta dello Sport pedig arról számolt be, hogy Bartolini 2024-ben a Yamahánál fog dolgozni, ahol ő lesz a technikai igazgató. A hangvillásoknál korábban nem létezett ez a pozíció, ám az elmúlt időszakban nyújtott teljesítményt látva muszáj lesz megújulniuk. Ha ez nem sikerül megfelelő mértékben, akkor könnyen lehet, hogy hasonlóan járnak, mint a Honda, és ők is elveszítik sztárpilótájukat Fabio Quartararo személyében.
A Ducati ennél is jobban dominálna, a Forma–1-et letaroló Red Bullt másolná
Ráadásul nem Bartolini az első fontos mérnök, akit a Yamaha a közelmúltban elcsábított a Ducatitól. Marco Nicotra korábban a gyár aerodinamikai részlegén tevékenykedett, de a valenciai teszten már a japánoknál tűnt fel. Mint kiderült, a gyártó aerodinamikai részlegét fogja felügyelni, és korábbi szerepével ellentétben ezúttal a pálya mellett lesz feladata.
Persze nem a Yamaha az egyetlen, amely igyekszik elszipkázni a MotoGP jelenlegi legsikeresebb gyártójának embereit. A KTM szerződtette többek között Fabio Sterlacchinit, Christian Pupulin pedig Jack Miller versenymérnökeként követte az ausztrál pilótát. Alberto Giribuola, Enea Bastianini korábbi versenymérnöke az osztrákok csapatkoordinátora lett, míg a Pramac korábbi csapatmenedzsere, Francesco Guidotti immáron a gyári KTM-nél tölt be hasonló szerepet.
Persze a motorsportban, illetve az élet minden területén természetes jelenség, hogy el akarják happolni a legsikeresebb gyártó kulcsembereit. Sokszor ez a pilóták esetében is így történik, de a Ducatinál nem esnek kétségbe emiatt. Dall’Igna korábban elárulta, hogy náluk az a filozófia, hogy a fiatal mérnökökből hozzák ki a maximumot.