2024. február 25. 18:57
KezdőlapMotoGPBelehúz a Honda, máris tesztelik a versenyzők visszajelzései alapján készült új alkatrészeket

Belehúz a Honda, máris tesztelik a versenyzők visszajelzései alapján készült új alkatrészeket

A Honda kedden és szerdán a MotoGP- és a Superbike-motorját is teszteli Jerezben. Ami előbbit illeti, a japán márkánál új alkatrészeket próbálnak ki, amelyeket a valenciai teszt óta, a pilóták visszajelzései alapján gyártottak le.

A valenciai teszttel az utolsó olyan eseményt is megrendezték, amelyen a MotoGP összes gyártója és csapata, valamint Miguel Oliveirát kivéve minden állandó versenyzője jelen volt. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a gyártók nem szervezhetnek privát eseményeket. Így tett a Honda is, és keddre, majd szerdára is kibérelték a jerezi pályát.

A japán gyártó számára meglepően jól sikerült az utolsó kollektív teszt, és bár ez nem feltétlenül mérvadó, de tény, hogy Luca Marini a tizedik helyen zárt. Az olasz pilóta nyilvánosan nem fogalmazhatott meg véleményt a motorról, mert év végéig hivatalosan a VR46-tal áll szerződésben, de a színfalak mögött állítólag elégedett volt.

Ahogyan Joan Mir is, aki nyilvánvalóan elmondhatta gondolatait, amelyek közül a legfontosabb az volt, hogy a Honda hosszú ideje először állt elő érdemi újításokkal. Johann Zarco, az LCR új igazolása hasonló cipőben jár, mint Marini, de Lucio Cecchinello, a monacói istálló csapatfőnöke elárulta, a francia motoros az idei és a jövő évi gépet is kipróbálta, és jelentős különbséget fedezett fel a kanyarbejáratoknál, illetve a hátsó tapadást illetően.

Látszik a fény az alagút végén? – hosszú idő után először működnek a Honda fejlesztései

A mostani teszten Stefan Bradl, a Honda tesztpilótája pattan motorra, és Ramón Aurínnak, a Honda tesztelésért és fejlesztésért felelős mérnökének vezetésével zajlik le. A Motorsport.com spanyol kiadásának értesülései szerint ráadásul a japánoknál nem tétlenkedtek az elmúlt három hétben, és rájuk egyáltalán nem jellemző módon máris új alkatrészeket gyártottak a versenyzők visszajelzései alapján. Ezeket vasárnap el is szállították Tokióból.

Az utasításainkban különösen nagy hangsúlyt helyeztünk a súlyeloszlásra – fogalmazott Cecchinello. – Ha megnézzük a 2023-as baleseteket, a fő ok a [motor] elejének elvesztése volt. Egy másmilyen egyensúlyú motort kértünk, amelynek súlypontja hátrébb került. Még a méretét tekintve is, az új motor valamivel hosszabb és kisebb a tömege.”

A Honda tehát elkezdheti kihasználni az új koncessziós szabályt, melynek értelmében a Yamahával együtt engedményeket kapnak a többi gyártóhoz képest. A két japán gyártót a D kategóriába sorolták be, ami azt jelenti, hogy 260 gumiszettet használhatnak fel a tesztelésre, szemben a Ducati 170-jével. Azt viszont nem tudni, hogy új motorblokkot tesztelnek-e Jerezben, mindenesetre Valenciában arról szóltak a hírek, hogy csak a sepangi shakedownra, illetve tesztre visznek új erőforrást.

Az időjárás-előrejelzések szerint az évszakhoz képest megfelelő körülmények fogadják a Hondát, kedden ugyanis napsütés és 16 fok, míg szerdán valamivel felhősebb égbolt, illetve 13 fok várható. A MotoGP-részleg mellett egyébként a Superbike-csapat is tesztelni fog, a CBR1000RR-R-t Nagasima Tecuta viszi pályára.