2024. február 29. 07:09
KezdőlapMotoGPSportemberek helyett üzletemberek irányítják a MotoGP-t, és ez gond a veterán menedzser...

Sportemberek helyett üzletemberek irányítják a MotoGP-t, és ez gond a veterán menedzser szerint

Carlo Pernat több szempontból sincs megelégedve a MotoGP mai folyamataival. Az olasz menedzsernek nagyon nem tetszett, hogy lényegében a versenyzők nélkül döntöttek a sprintfutamok bevezetéséről, ahogyan az sem, ahogyan a szerződéseket mostanában kezelik.

Carlo Pernat nemrég interjút adott az Australian Motorcycle News nyomtatott kiadásának. Ebben beszélt arról, hogy szerinte a jelenlegi motorversenyzésből kiveszett a szenvedély, amit mindenekelőtt a mai versenyzők jóval rendezettebb és profibb életmódjának, illetve hozzáállásának tudott be. A 75 éves menedzsernek azonban nem ez az egyetlen problémája.

Többek között a sprintfutamokra is kitért. A MotoGP vezetése tavaly hozta meg a döntést a szombati futamok idei bevezetéséről, ám mindezt a pilóták érdemi bevonása nélkül tették meg. Ebből pedig volt is felzúdulás, hiszen a versenyzők azok, akik a leginkább ki vannak téve egy ilyen jellegű változtatás következményeinek.

Ez pedig a 2023-as idényben meg is látszott. Bár nem lehet kizárólag a sprintek számlájára írni, de idén rengeteg volt a sérülés és ennek következtében a műtét is. Olyannyira, hogy a szezon során egyszer sem fordult elő, hogy egy versenyen, legyen az szombati vagy vasárnapi, az összes állandó motoros el tudott indulni. Pernat szerint a mezőny tagjait teljesen tönkreteszik, és „sokakat elveszítünk”.

Kiölték a versenyzésből a szenvedélyt a menedzser szerint, már „nem a szexről és a drogokról szól”

„Ha a Dorna show-t akar csinálni, akkor üljön össze a csapatokkal és a versenyzőkkel, és ezután azokkal az emberekkel együtt döntsenek, akikről a sportág szól – utalt a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló vállalatra. – Amit tettek, az hihetetlen. Ez egy kiszámíthatatlan változtatás. Meg vagyunk b*szva. A sportágat sportembereknek kell irányítaniuk, nem pedig üzletembereknek. Az a probléma, hogy jelenleg nincsenek sportszakmai döntések, hanem marketing- és politikai döntések vannak. Freddie Spencer pedig katasztrófa. A sportfelügyelők döntései miatt tönkreteszi a sportágat.”

Pernat emellett a szerződéseket is megemlítette, amelyeket manapság jóval lazábban kezelnek, mint korábban. Mindez főleg a kisebb kategóriákban jelent problémát, de a MotoGP-ben is láthattuk, hogy a KTM olyan helyzetbe hozta magát, hogy az érvényes megállapodás ellenére egyszerűen kénytelen volt tesztpilótává lefokozni Pol Espargarót.

„Manapság lehetetlen egy versenyző menedzserének lenni – fogalmazott Enea Bastianini, a Moto2-ben szereplő Tony Arbolino és az Endurance-világbajnok Niccolò Canepa karrierjét egyengető szakember. – Az ember négy hónapon át dolgozik egy szerződésen, aztán… Korábban megalkottuk a szerződést, és a szerződés szerződés volt. Most megalkotjuk a szerződést, és féltávnál felbontják. Szerintem ez baromság.”