back to top
2024. október 07. 14:16
KezdőlapMotoGPHiába a fantasztikus sikerek, nincs garancia, hogy a Ducati hosszabbít Bagnaiával

Hiába a fantasztikus sikerek, nincs garancia, hogy a Ducati hosszabbít Bagnaiával

Paolo Ciabatti elárulta, bár igencsak valószínű, biztosra nem lehet mondani, hogy a Ducati szerződést hosszabbít Francesco Bagnaiával. A bolognaiak sportigazgatója arról is beszélt, hogy néhány futamot mindenképpen várnak, mire meghozzák a döntést, hogy milyen pilótapárossal áll fel a gyári csapat 2025-ben.

Az idei szezonban kifejezetten izgalmasan alakult a pilótapiac a MotoGP-ben. Alapvetően három részre lehet osztani a folyamatokat: Álex Rins, Franco Morbidelli és Johann Zarco egymás helyére igazoltak, ahogyan Marc Márquez, Fabio Di Giannantonio és Luca Marini is, miután a nyolcszoros világbajnok úgy döntött, hogy elhagyja a Hondát. Tőlük függetlenül pedig a KTM-nél is történt egy csere, hiszen Pol Espargarót a Moto2 2023-as világbajnoka, Pedro Acosta váltja.

Azonban könnyen lehet, hogy mindez semmi ahhoz képest, ami jövőre fog történni. A huszonkét állandó pilótából tizenkilencnek 2024-ben lejár a szerződése, így jelentős mozgás várható. A Ducatinál például mindenkinek csak a következő idényre van biztosítva a jövője, így hatalmas küzdelem várható azért a nyolc ülésért.

Az utóbbi időszakban korán mozgásba lendül a pilótapiac – nyilatkozta Paolo Ciabatti, a bolognai gyártó sportigazgatója. – Az összes, vagy szinte az összes versenyzőnek 2024 végén lejár a szerződése, beleértve a mieinket is. Túl azon, hogy Pecco [Bagnaiával] szeretnénk folytatni, bár úgy döntöttünk, hogy erről most nem beszélünk, nehéz döntés lesz.”

Marc Márquez előtt nyitva áll a gyári Ducati ajtaja, de egyvalamit el kell fogadnia

Bagnaiával a Ducati a MotoGP-ben soha nem látott magasságokban szárnyal, hiszen azok után, hogy tavaly megnyerte a világbajnoki címet, idén ismételni tudott, ami korábban nem fordult elő az olasz gyártó történetében. Az ember azt gondolná, hogy a 26 éves motorosnak egy ideig bérelt helye van a gyári csapatnál, és bár Ciabatti is valószínűnek tartja a szerződéshosszabbítást, garantálni nem tudja.

Egyértelmű, hogy mindenképpen megvárjuk az első öt-hat futamot, hogy kapjunk valamilyen képet – fogalmazott. – Részben már most világos elképzeléseink vannak, de például 2022-ben Enea [Bastianini] rendkívüli szezont futott, míg idén nagyon peches volt. Rögtön az elején megsérült, majd Barcelonában is. Azt mondanám, hogy öt-hat verseny után már tisztább képünk lesz arról, kik lesznek a gyári csapat pilótái. Bár úgy gondolom, kilencvenkilenc százalék, hogy Bagnaia lesz az egyik a kettőből.”

A 66 éves szakember hozzátette, a megállapodás megújítása leginkább anyagi kérdéseken csúszhat el. Ennek kapcsán nemrég megjegyezte, hogy manapság nem a hatalmas szerződések korát éljük, amit most is megerősített. Akkor elmondta, hogy Márquez is ott van a jelöltek között, akik a gyári istállónál szóba jöhetnek 2025-re. Mindez nyilvánvalóan nagy médiavisszhangot keltett, amelyet Ciabatti most igyekezett némileg csillapítani.

Szerintem nincsen lista – szögezte le. – A lista azon fog alapulni, hogy jövőre mit fogunk látni. 2025-re majdnem minden versenyzőnek lejár a szerződése, kivéve Brad Bindert és néhány másik [motorost]. Úgy gondolom, hogy a Ducati az alapján fog értékelni, hogy az első öt-hat futamon mit látunk a pilótáktól, de azt is szem előtt kell tartani, hogy a több millió dolláros szerződések kora nálunk lejárt. Ezért úgy gondoljuk, hogy mivel mi vagyunk az a gyártó, amelynek motorja jelenleg a legkapósabb a versenyzők körében, gazdasági szempontból is van lehetőségünk úgy gondolkodni, hogy az fenntartható legyen a jelenlegi MotoGP-ben. Ez már nem a COVID előtti szerződések időszaka.”