2024. február 29. 07:33
KezdőlapMotoGPTúl sok a Ducati a mezőnyben a Yamaha főnöke szerint, legalább kettővel...

Túl sok a Ducati a mezőnyben a Yamaha főnöke szerint, legalább kettővel csökkentené a számukat

Lin Jarvis elmondta, hogy miért van szüksége a Yamahának több tesztlehetőségre, és arra is kitért, hogy milyen módon lehetne megszüntetni a mostani „Ducati Kupát”.

Nemrég megszületett a megállapodás a jövő évi koncessziós jogokról, és az előzetes várakozásnak megfelelően a Honda és a Yamaha engedményeket kapott ezen a területen. Azt egyelőre még senki sem tudja, hogy a két japán gyártó mennyire tudja majd kihasználni ezt a lehetőséget. Többek között erről a kérdésről is beszélt Lin Jarvis, a Yamaha ügyvezető igazgatója a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.

Megszületett a döntés, ilyen engedményeket kap a Honda és a Yamaha a MotoGP-ben

„Sajnos nagyon fontosak lesznek számunkra [a koncessziók]. Ha szeretnénk előrefelé tenni egy lépést, akkor több tesztlehetőségre van szükségünk. A tesztelés sokat segít nekünk, nagy szabadságot ad. Több motorblokkot tudunk majd használni a következő idényben, és a motor beállításait is könnyebben tudjuk majd változtatni” – mondta Jarvis.

„Az időmérő egy másik kérdés, egyelőre képtelenek vagyunk teljesen kihasználni azt az előnyt, amit az új gumi jelent. Nem tudjuk megtalálni az utolsó fél másodpercet, de a versenytársaink meg igen. Péntek délután Valenciában a 13. és 14. helyeken álltunk. Ha ilyen pozíciót foglalsz el a rajtrácson, különösen egy olyan pálya esetében, mint Valencia, ahol elég nehéz előzni, akkor máris hátul találod magad.”

Jövőre az új koncessziós megállapodás miatt több szabadkártyás hely jut majd egyes gyártóknak. Jarvisnál arról érdeklődött az újságíró, hogy a Yamaha ki fogja-e használni ezt a lehetőséget. „Semmi értelme ezeknek a szabadkártyás helyeknek, ha nem szolgálják a fejlődésünket. Biztosan többször fogjuk kihasználni ezt a lehetőséget, mint idén, hiszen egy ilyen alkalom semmire sem elég. Meg vagyok győződve arról, hogy minimum háromszor, de talán többször is élünk majd ezzel az opcióval. További két évvel meghosszabbítottuk Cal [Crutchlow, a csapat tesztpilótája – a szerk.] szerződését. Ezenkívül Európában is többet fogunk majd tesztelni.”

„Többen azt gondolják, hogy túl sok Ducati van a világbajnokság mezőnyében. Ezzel én is egyetértek, de továbbra sem gondolom, hogy ez így sportszerűtlen lenne. Ők ennyire erős motorokat tudtak ajánlani az ügyfeleiknek ilyen jó áron. A többi gyártó nem volt erre képes, és a Ducati nagyon jó munkájának köszönhetőn mostanra nyolc pilótával rendelkeznek” – nyilatkozta az olasz szakember.

„A bajnokság szempontjából, azt hiszem, jobb lenne, ha lenne egy limit, mondjuk mindenkinek hat motorja lehetne a mostani Ducati Kupa helyett, ahogy néhányan jelenleg leírják a világbajnokságot. Viszont közben meg ők erősebbek, mint mi, de az Aprilia és a KTM sincs még a Ducati szintjén.”

Quartararo: Nagy kihívást jelent, hogy jól használjuk az engedményeket

„Ha a Honda és a Yamaha képes hasznot húzni a koncessziókból, akkor az természetesen további nehézségeket okozhat a többi gyártónak. Ezt megértem, de közben azt sem szabad elfelejteni, hogy évekkel ezelőtt a Honda és a Yamaha is beleegyezett abba, hogy az újonnan csatlakozók koncessziókat kapjanak. A bajnokság szempontjából is jobb, ha megelőzzük a japán gyártók jövőbeli távozását a MotoGP-ből, hosszú távon ez sokkal fontosabb.” Jarvis nem tért ki az elől a kérdés elől sem, hogy a Yamaha hátat fog-e fordítani a világbajnokságnak. „Határozottan nem” – hangzott a megnyugtató válasz.