2024. február 25. 19:26
KezdőlapMotoGPNem elégedett az új engedményekkel az Aprilia vezére

Nem elégedett az új engedményekkel az Aprilia vezére

A gyártók az utolsó futam hétvégéjén aláírták a koncessziós jogokról szóló új megállapodást. A sepangi teszten életbe lépő szerződés segítségével a Dorna engedményeket adott a Hondának és a Yamahának, hogy ezzel segítse a felzárkózásukat. Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója szerint ez azonban nem a jó módszer erre a célra, mivel nagyon megdrágítja a fejlesztést a csapatok számára, és így csökkenti a támogatás hatékonyságát.

Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója a valencia teszten a Sky Sportnak nyilatkozott a koncessziós jogokról szóló az utolsó versenyhétvége során aláírt megállapodásról. Rivola szerint logikus, hogy engedményeket adnak egyes csapatoknak, de ezek az új szerződés alapján akkora többletköltséget fognak generálni, hogy valójában az érintetteknek nem származik majd belőle olyan sok előnyük. Az olasz sportvezetőnek az a véleménye, hogy a Ducati korlátozásával olcsóbban megúszhatták volna.

Megszületett a döntés, ilyen engedményeket kap a Honda és a Yamaha a MotoGP-ben

„Az indoklás szerint az volt a cél, hogy ezzel egy szintre hozzák a bajnokság szereplőit. A rendszer koncepciójával kapcsolatban az van, hogy ha megkérdezel engem, hogy teljesen elégedett vagyok-e, akkor azt mondom, hogy nem, mivel nekünk a számok [ráfordítások] így túl nagyok lesznek. Több gumit használhatunk majd, de ahhoz, hogy ezt meg is tudjuk tenni, több tesztre és szabadkártyás helyre lenne szükségünk, és ezek mind növelik a költségeket” – mondta a Ferrari Forma–1-es csapatának korábbi sportigazgatója.

„Jobban szerettem volna egy vissza, vagy lefogó szabályozást, bár az arányok logikusak. A Ducati kevésbé elégedett? Ez lehetséges, de ha az összes számot kisebbre lőtték volna be, akkor mindenkinek olcsóbb lenne. Az arányok megmaradhattak volna, csak egyszerűen az összes csapatnak kevesebb pénzt kellett volna költenie, véleményem szerint ebbe az irányba kellett volna elindulnunk. Azonban azt el kell ismerni, hogy ennek a döntésnek összeségében volt értelem.”

A jövőre életbe lépő szabályozás a megszerzett pontok alapján több csoportba sorolja a gyártókat. Az Aprilia az elérhető 728-ból 326-ot gyűjtött, amivel a C jelű kategóriába kerültek, a KTM társaságában. Ezen márkák csapatai 220 gumiszettet használhatnak fel a tesztelésre, a motorra azonban kizárólag a tesztpilótájuk ülhet fel a privát alkalmakon, amelyekből hármat bonyolíthatnak le a versenynaptárban lévő pályákon. A következő szezonban összesen hat, a nyári teszttilalom előtt és után is legfeljebb három-három szabadkártyát adnak ki számukra. A motorblokkokból hét vagy nyolc darabot használhatnak fel, és egy aerodinamikai fejlesztésre van lehetőségük (a motorblokk fejlesztése nekik is, ahogy mindenki másnak, be lesz fagyasztva).

Az Aprilia elsőségével búcsúzott az idei évre a MotoGP, Marc Márquez erősen kezdett a Ducatival

Rivola a Ducati elégedetlenségéről szóló felvetése Gigi Dall’Igna, a bolognaiak versenyrészlegének általános igazgatója által adott korábbi nyilatkozatra utalt. „Azt hiszem, hogy igazságos a japán gyártóknak engedményeket adni, mivel így izgalmasabbá válhat a bajnokság, és ez mindenkinek jó lenne. Én azzal nem értek egyet, hogy a KTM és az Aprilia is kap ezekből a jogokból, olyan gyártókról beszélünk, amelyek nyertek futamot az idei szezonban vagy konzisztensen a győzelemért tudtak harcolni” – tette hozzá az 57 éves sportvezető.

A MotoGP-ben a koncessziós jogok bevezetése óta az Apriliának volt lehetősége a leghosszabb ideig élni ezekkel. A gyártó 2015-ben csatlakozott a királykategória mezőnyébe, és a belépésüktől fogva egészen Aleix Espargarónak a 2021-es jerezi futamon elért harmadik helyéig kihasználhatták a szabályozás adta többletlehetőségeket.