back to top
2024. október 30. 11:30
KezdőlapMotoGPNagy tervekkel, de csak egy gyári motorral vág neki a Trackhouse a...

Nagy tervekkel, de csak egy gyári motorral vág neki a Trackhouse a 2024-es MotoGP-szezonnak

Egy gyári motort tud csak leszállítani az Aprilia a sepangi tesztig a MotoGP új csapatának, a Trackhouse-nak. Malajziában a 2024-es RS-GP-re Miquel Oliveira ülhet majd fel, Raúl Fernández csak a szezon első futamán próbálhatja ki az új konstrukciót.

Nagy tervekkel érkezik a MotoGP-be a furcsa körülmények között kitett RNF helyét átvevő Trackhouse Racing, erre jó példa, hogy minél előbb amerikai pilótát szeretnének a csapatukban tudni. A tengerentúli istálló ügyfélként sem ugyanazt a pozíciót akarja elfoglalni, amelyet a maláj istálló tudhatott a magáénak. Ezt maga Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója mondta el a GPOne.com-nak adott interjújában.

A Trackhouse hosszú idő után repítheti vissza Amerikát a motorversenyzés legmagasabb szintjére

„Nem mulaszthattuk el a lehetőséget, amely papíron nagyon jól nézett ki számunkra, a márkanév és az [új] piac szempontjából is, továbbá technikai oldalról is érdekes, hiszen a Trackhouse azzal a jelentős kéréssel fordult felénk, hogy a gyárihoz minél jobban hasonlító motorokat adjunk nekik.”

Rivola nemrég a MisterHelmet podcast vendége volt, ahol leszögezte, szeretnének minél jobb partnerei lenni a Trackhouse-nak, és kéréseiket a lehető leggyorsabban teljesíteni. Azonban a csapat beszállásának híre és a malajziai tesztek közti időszak rövidsége megköti a kezüket.

„Már rég december van, és sajnos így nagyon nehezen lenne megoldható, hogy mindkét pilótának azonnal egy gyári motort adjunk. Egyszerűen nem vagyunk arra képesek, hogy a sepangi tesztre további két gyári motorral érkezzünk meg. Miguel [Oliveira] már Malajziában felülhet a 2024-es Apriliára, Raúl [Fernándeznek] azonban várnia kell, ő a teszteken még a 2023-as RS-GP-vel fog menni, de a szezon kezdetére, a Katari Nagydíjra már ő is megkapja majd a 2024-es motort.”

Justin Marks, a csapat egyik tulajdonosa korábban az Autosport.com-nak elég egyértelműen leírta, hogy milyen intenzitású együttműködést szeretne látni az Aprilia és a Trackhouse között. „Nemcsak egy egyszerű Aprilia-ügyfél szeretnénk lenni, hanem partnerként segíteni egymást abban, hogy megnyerhessük a bajnoki címet. Az a szándékunk, hogy futamgyőzelmekért harcoljunk, és három vagy öt éven belül mi legyünk a legjobb független csapat a paddockban.”

A Trackhouse MotoGP-csapatáról egyre több részlet kerül nyilvánosságra. Tudni lehet már például azt, hogy az istállót Noaléből, az Aprilia központjából fogják működtetni, nem az anyacég amerikai központjából. A vezetőség felállását is ismerjük, az alakulat feje a NASCAR-csapathoz hasonlóan Marks lesz, az igazgatói posztot PJ Rashidi tölti majd be, csapatmenedzserként pedig az RNF-től „megörökölt” Wilco Zeelenberg fog dolgozni.

Az istálló színeit a királykategóriában – esetükben ez a kitétel azért fontos, mert a MotoE-ben szintén indítanak egy csapatot – jövőre is Oliveira és Fernández fogja képviselni, és Marks szavai alapján kijelenthető, egyelőre teljesen elégedettek ezzel a helyzettel a Trackhouse-nál.

A Pramac elhagyja világbajnokságot – mi történik a MotoE háza táján

„Jelenleg nagyon lelkesek vagyunk azzal kapcsolatban, hogy Miguelt és Raúlt a csapatunkban tudhatjuk. Ez a két srác a spektrum két szélét képviseli, Miguel egy igazi veterán, aki már többfajta motoron ült, és akinek nagyon sok tapasztalata van. Mellette pedig ott van Raúl, aki fiatalabb, és ég a vágytól, hogy megmutassa a világnak, mire képes. Nagyon boldogok vagyunk ezzel a felállással” – mondta a korábbi NASCAR-versenyző a SPEEDWEEK.com-nak.