Gigi Dall’Igna szerint a következő szezonban messzebb lehetnek majd a gyári motoron ülő pilótáiktól az egy évvel régebbi gépeket hajtó versenyzőik. Az olasz mérnök azt is elmondta, hogy úgy gondolja, a domináns teljesítményük ellenére még mindig van hová fejlődniük.
Az idei MotoGP-szezon – ahogy más szériák idényei is – a Ducati dominanciájáról szóltak. A bajnoki címért két gyári specifikációjú Desmosedicin ülő pilóta, Francesco Bagnaia és Jorge Martín csatázott, és a bolognaiak szatellitcsapatainak pilótái is nagyon versenyképesek voltak. Marco Bezzecchi három főfutamot és egy sprintet nyert meg, és a tabella harmadik helyén végzett egy idősebb motorral, de Fabio Di Giannantoniónak (egy főfutamon aratott győzelem) és Álex Márqueznek (egy sprintgyőzelem) is jutott a siker édes ízéből.
Ez a menetelés volt az egyik oka annak, hogy jövőre Marc Márquezt is egy Ducati-ügyfél, a Gresini színeiben láthatjuk majd motorozni. A Ducati versenyrészlegének általános igazgatója, Gigi Dall’Igna azonban egy interjúban belengette, hogy jövőre megváltozhat a korábban felvázolt helyzet, mivel ügyfeleik motorjai messzebbre kerülhetnek majd a gyáriaktól, mint amennyire idén voltak.
„Az a probléma, hogy nincs olyan sok tesztünk a tél folyamán, ahol megfelelően fel tudnánk készíteni az új elemeket, amelyeket jövőre majd használni akarnánk. Korábban, 2021 elején elkövettük azt a hibát, hogy túl sok újítást pakoltunk fel a motorra, de tanultunk belőle, és mostantól nem akarjuk majd »túl gyorsan« fejleszteni a Desmosedicit. A következő szezonban máshogyan fogjuk csinálni a dolgokat. Szóval azt hiszem, hogy ezért jövőre a gyári motorok és az ügyfelek előző évi gépei között egy kicsit nagyobb lehet majd a különbség, mint amekkora eddig volt, de persze majd meglátjuk, hogyan alakul.”
Dall’Igna nyilatkozatában elismerte, hogy a nagyszerű teljesítményük ellenére még mindig van hová előrelépniük. „Például a szezon elején a KTM motorjai jobban rajtoltak, szóval igen, voltak olyan területek, amelyeken ránk fért a fejlődés, és mi fejlődtünk is. Azonban biztosan vannak még olyan területek, amelyeken tovább kell dolgoznunk majd a tél során az előrelépéshez. A vetélytársaink biztosan nem fognak megpihenni, és a tél során meg az egész szezonban folyamatosan jobbak és jobbak lesznek majd.”
Kiderült, kinek a „levedlett” Ducatijára ül fel Marc Márquez a következő szezonban
Az olasz szakember korábban az AS című újságnak elmondta, hogy egyáltalán nem volt reális opció, hogy Márquez gyári motorra ül majd új csapatánál. „Nem is lett volna lehetőség arra, hogy ezt az ötletet megvalósítsuk, mivel ez az egész túl későn történt. Értelmetlen lett volna ezen gondolkozni. Fontos figyelembe venni ennél a kérdésnél, hogy Márquez nem a Ducatival, hanem a Gresinivel írt alá szerződést, és ezért mi a magunk részéről nem is fontolgattuk ezt.”