back to top
2024. november 24. 08:11
KezdőlapMotoGPSírni egy jelentős korszak lezárásának napján? – Marinit nem ilyen fából faragták

Sírni egy jelentős korszak lezárásának napján? – Marinit nem ilyen fából faragták

Luca Marini méltatta a VR46 csapatát, ugyanakkor hangsúlyozta, az utolsó futamon sem öntötték el túlzottan az érzelmek. Az olasz versenyző úgy véli, a gyári Honda lehetőséget jelent számára a céljai elérésében.

Luca Marini az idény végén távozott a VR46 csapatától, hogy a gyári Hondánál átvegye Marc Márquez helyét. A 26 éves versenyző összesen hat évet töltött el olyan istállónál, ahol a féltestvére, Valentino Rossi valamilyen módon jelen volt, még ha nem is feltétlenül tulajdonosként. Ebből hármat a Moto2-ben és ugyanennyit a MotoGP-ben.

Kiderült, mikor igazolta le Marinit a Honda, és miért nem Aldeguer érkezett Marc Márquez helyére

Ami a királykategóriát illeti, az első két szezonban nem jött össze a dobogó, de a fejlődés jól látható volt. Idén aztán kétszer is dobogóra állhatott, és ugyanennyi pole pozíciót szerzett, az év végén pedig csapattársát, Marco Bezzecchit is felülmúlta. A szezonzáró Valenciai Nagydíj előtt még az összetettbeli ötödik hely is elérhető volt számára, végül nyolcadikként fejezte be az idényt.

„Ez egy igazán fantasztikus időszak volt számomra a csapattal – nyilatkozta az olasz pilóta. – Sok nagyszerű pillanatban volt részünk, pályafutásom legszebb pillanataiban. Most egy új korszak kezdődik az életemben, a karrieremben, ahol szeretnék sokkal jobb eredményeket elérni, és az élmezőnyben csatázni. Szóval meglátjuk, hogy a jövőben mire leszünk képesek. Ugyanakkor köszönöm a csapatnak a sok szép emléket és pillanatot, amelyeket ezekben az években megosztottunk! Ahogyan mindig is mondtam, ez egy család, ahol egy remek csapattal, remek emberekkel dolgozhattam együtt, és mindig sok volt a nevetés, illetve a mosoly.”

A valenciai forduló Marini számára egyben a búcsút is jelentette. A hasonló cipőben járó pilóták közül sokan nem tudták visszatartani a könnyeiket, elég csak Marc Márquezre vagy Pol Espargaróra gondolni. A 26 éves motoros azonban még ilyenkor is képes volt hideg fejjel gondolkodni, és leszögezte, hogy ő nem került közel a síráshoz.

Hihetetlenül megható képsorok: így búcsúzott bátyja Pol Espargarótól a rajtrácson (videó)

„Nem, csak az esküvőm napján voltam érzelmes – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – A [pályán] versenyüzemmódban vagyok, ez pedig egy másfajta érzés. Persze az [utolsó] hétvége során többször ölelkeztünk a srácokkal, picit több volt az érzelem. Amikor viszont a pályán vagyok, az valami egészen más.”

Sokan nem értik, hogy Marininek miért jó, hogy a jelenleg csak szenvedő Hondához szerződik. Ugyanakkor egy versenyző számára általában egy gyári istálló jelenti a csúcsot, és a Ducatinál ezt aligha kaphatta volna meg. Ráadásul az új koncessziós szabályoknak köszönhetően ő maga is nagyobb teret kaphat, hogy a saját képére formálja a japánok versenygépét.

„[Nekem] van a legjobb motorom, de teljesen más egy gyári csapatnál a saját motort fejleszteni, beszélni a mérnökökkel és követni az irányt – magyarázta. – Tudom, hogy most fantasztikus a csomagom, a csapat remekül működik, a Ducati pedig egy csodálatos motor, minden alkalommal és minden helyzetben jól teljesít. Ugyanakkor versenyzőként vannak elérendő álmaim és céljaim, egy gyári istállónál versenyezni és dolgozni pedig hihetetlen.”