A MotoGP publikált egy eddig nem látott felvételt Pedro Acosta királykategóriás debütálásáról. A valenciai teszten készült videóban az újonc számos érdekességet elmond a motorhoz való alkalmazkodás folyamatáról és általánosságban a legnagyobb géposztályról.
Egy korábban nem látott videót – amelyet a cikk végén találnak meg – tett közzé a MotoGP a közösségi médiában Pedro Acosta királykategóriás debütálásáról. Acosta a valenciai teszten ülhetett fel először a GasGas csapat által üzemeltett KTM hátára és ekkor kiderült, hogy egy ilyen motorra még két világbajnoki cím sem készíti fel teljesen az embert.
„A nagyfiúkkal megyek, én vagyok a csecsemő a kategóriában” – mondta Acosta új versenymérnökének, Paul Trevathannak. „Nem sokáig, haver” – hangzott a megnyugtató válasz. Erre a bizakodásra okot adhat a csapatnak, hogy a KTM motorja eléggé jól muzsikált az előző szezonban, bár a MotoGP egyetlen idei újoncának még biztosan tanulnia kell a kezelését.
„Ostoba” hibát követett el a debütáló Acosta, aki így is nagyon boldog első MotoGP-tesztje után
„Semmi rosszat nem tudok mondani a motorról. Aktiváltam a magasságállítót és így ment [közben lefelé mutató gesztust tett a kezével – a szerk.], erre mondtam magamnak, »nem hiszem, hogy ez a helyes [működése]«. Az üléspozíció rendben van a motoron, minden rendben van vele. A [feladat] inkább csak felfogni, merre vannak a gombok. Hol vannak a ki*aszott gombok? Néha, amikor egyenesen mentem, két-három alkalommal is le kellett néznem a kormányra” – értékelt nevetve Acosta a csapattagoknak.
A spanyol pilóta végül hetven kört tett meg a valenciai pályán, a legjobbjával 1,223 másodpercre maradt el a leggyorsabb Maverick Viñales idejétől, csapattársától, Augusto Fernándeztől pedig 4 tizedet kapott. Legközelebb a sepangi shakedown alkalmával folytathatja az alkalmazkodást a motorhoz, amely több újdonságot is tartogatott számára.
„Azt vártam, hogy sokkal gyorsabb lesz a motor. Persze rohadt gyors, egy egészen másik szint, de mindenki az erejéről beszél, pedig végül is nem a legnagyobb sebességet, hanem a gyorsítást érzi meg az ember. A motor vékonyabb, mint a Moto2-ben, ezért többet lehet használni a lábakat, szóval a karokat nem kell annyira nagyon használni” – tette hozzá a mazarróni cápa.
„Nem lehet pihenni az egyenesekben, legalábbis addig nem, amíg fel nem váltasz ötödikbe, és még azután is folyamatosan foglalkoznod kell a motorral. Amit az egyenesben a fékezés előtt kell csinálnod, az a trükkös rész, mivel mire az egyenes végébe érsz, már egy csomó időt elvesztettél.”
„Viszont így is nagyon tetszik, mivel a versenyzésre van megcsinálva, érezni lehet a motoron, hogy erre alkották. Nagyon élveztük [a tesztet], azt hiszem, a csapat is boldog, legalábbis ezt szeretném gondolni. Én nagyon örülök ennek az első napnak.”
"Where are the f****** buttons?!" 😆
Go behind the scenes in @37_pedroacosta's unforgettable first ride aboard a premier class bike in the #ValenciaTest 🤩#MotoGP pic.twitter.com/Xy2na3TsVC
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) January 9, 2024