2024. február 29. 05:41
KezdőlapSuperbike„B-kategóriás MotoGP-nek” tartja a Superbike-vb-t az Aprilia vezére

„B-kategóriás MotoGP-nek” tartja a Superbike-vb-t az Aprilia vezére

Massimo Rivola kijelentette, a MotoGP nem lehet lassabb a Superbike-világbajnokságnál, amelyet gyengébbnek tart a királykategóriánál. Az Aprilia Racing vezérigazgatója nevetségesnek titulálta a szériamotoros sorozatban lévő versenygépek közötti árkülönbséget, és leszögezte, jelenleg nem érdekli őket az ottani szereplés.

A MotoGP jelenlegi öt gyártója közül három, a Ducati, a Yamaha és a Honda a Superbike-világbajnokságon is szerepel. Az Aprilia és a KTM viszont csak az előbbiben mutatja meg magát, és a noalei márkát képviselő Massimo Rivola szavai alapján ez a közeljövőben nem is fog változni. Az olasz szakember azt is elmondta, hogy miért van ezen az állásponton.

A MotoGP-ben egyre nagyobb problémát jelent a motorok túlzott és ezáltal veszélyessé váló sebessége, így felmerült, hogy a 2027-es szabálymódosítások révén lelassítják a gépeket. Ugyanakkor ez esetben benne van a pakliban, hogy lassabbak lesznek a Superbike motorjainál, amelyek ugyan rendre elmaradnak a királykategóriáéitól, de a fejlesztésekkel mindig tartják a különbséget.

Problémát jelenthet a csapatoknak, ha a szabályváltozások túl lassúvá teszik a MotoGP-t

„Szerintem az sem olyan okos [ötlet], hogy túl lassúvá tegyük a MotoGP motorjait – nyilatkozta Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója a SPEEDWEEK.com-nak. – Az elsődleges érvem, hogy nem lehetünk lassabbak a Superbike-nál. A szériagépek esetében árplafonra is szükségünk van, mert nevetséges, hogy negyvenötezer eurós motorok versenyezhetnek huszonötezer eurós gépek ellen.”

Az is ismert tény, hogy a két sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dorna szerette volna, ha az Aprilia a Superbike-ban is részt vesz. Jelenleg azonban nem rendelkeznek erre alkalmas motorral, és Rivola leszögezte, amíg az ottani szabályok nem változnak, addig nem is fognak beszállni. „Nem érdekel minket a Superbike-világbajnokság, mert jelenleg egy B-kategóriás MotoGP-nek tűnik – fogalmazott. – Ha igazságos szabályokat hoznak, akkor én is szívesen ott leszek.”

Ami pedig a motorok árát illeti, arra nemrég Jonathan Rea, a Kawasakitól a Yamahához igazoló hatszoros világbajnok is beszélt. Ahogyan a brit versenyző és Rivola, úgy sokan mások is problémásnak tartják, hogy a Ducati körülbelül kétszer annyiba kerülő motorral versenyezhet, mint a riválisok, akik alacsonyabb áron árulják a gépek utcai változatát. Az olasz szakember elárulta, milyen változásokat tartana üdvözítőnek.

Rea szerint igazságtalan előnyt élvez a Ducati

„Az egyetlen jövő, amelyet a Superbike számára látok, hogy a Superstock szabályainak [megfelelően működjön[ – jelentette ki. – Meg kellene tartaniuk ezt a menő nevet, de le kellene szedniük a műszereket és a [digitális] visszapillantó tükröt, aztán versenyezhetnének. Minden gyártó ezt az üzenetet akarja átadni, mert akkor el tudják adni a motorokat.”