back to top
2024. május 02. 07:39
KezdőlapMotoGPBagnaia nem érti, mi szükség volt a Ducatit ilyen mértékben hátráltató szabályra

Bagnaia nem érti, mi szükség volt a Ducatit ilyen mértékben hátráltató szabályra

Francesco Bagnaia nem érti, miért úgy alakították át a koncessziós szabályokat, hogy a Ducati mindenkivel szemben hátrányba kerüljön. A címvédő a Marc Márquez érkezésével kapcsolatos kérdésre is válaszolt.

A tavalyi Valenciai Nagydíj másnapján vált hivatalossá az új koncessziós szabályzat. Ennek elsődleges célja, hogy a szenvedő Yamahának és Hondának adjanak bizonyos engedményeket annak érdekében, hogy minél gyorsabban versenyképessé váljanak. Ennek értelmében többet tesztelhetnek, több szabadkártyát használhatnak fel, több aerodinamikai specifikációt vethetnek be, a motorblokkot pedig szabadon fejleszthetik.

Megszületett a döntés, ilyen engedményeket kap a Honda és a Yamaha a MotoGP-ben

Azonban nem csupán annyi történt, hogy a két japán gyártóra lazább előírások vonatkoznak, mint a többire. A megegyezés értelmében ugyanis négy kategóriát hoztak létre, ahova az előző évben megszerzett konstruktőri pontok alapján sorolták be a gyártókat. Ennek következtében a Ducati még a KTM-hez és az Apriliához képest is hátrányba került, hiszen előbbi az A, míg utóbbi kettő a C kategóriába került. Mindez nem nyerte el Francesco Bagnaia tetszését.

„[A Yamaha és a Honda] három nappal több teszttel indul – nyilatkozta a gyári Ducati bemutatóján. – Aztán pedig mindenhol tudnak majd tesztelni, úgyhogy szerintem ez egy nagy lépés lesz számukra. Tény, hogy szükségük van rá, de a saját szemszögemből nézve úgy gondolom, hogy a Ducatira vonatkozó koncessziós szabályokon nem kellett volna változtatni. Szerintem maradnia kellett volna, és nem kellett volna csökkenteni a tesztnapok, a gumik vagy a szabadkártyák [számát].”

Vajon összejön a két triplázás? – íme Bagnaia és Bautista idei Ducatijai

Az A, a B és a C kategória között valójában csupán két szempontból van különbség, de ezek adott esetben sokat számíthatnak. Sorrendben 170, 190, illetve 220 szett gumit használhatnak fel tesztelés céljából, illetve nulla, három, valamint hat szabadkártyás lehetőséggel élhetnek, már amennyiben a nyári szünetben nem kerülnek át másik kategóriába. Bagnaia szerint ilyen különbségek kialakítására nem volt szükség.

„Nem értettem, mert a másoknak tett engedmények hatalmasak, ha a Hondát és a Yamahát nézzük – folytatta. – Szerintem ez jó nekik, mert több dolgot tudnak csinálni. A Yamahánál most ott van Massimo Bartolini [technikai igazgató], aki [a Ducatitól] ment hozzájuk, és ez biztosan nagy előrelépés lesz számukra. Szóval úgy vélem, nagy előnyben lesznek [ilyen szempontból].”

Fontos szakember hagyta el a Ducatit a Yamaha kedvéért

A 27 éves versenyzőt arról is megkérdezték, hogy Marc Márquez érkezése mennyire kavarhatja meg az erősorrendet a Ducatin belül. „Úgy gondolom, hogy sok nagyon versenyképes pilóta lesz az idei szezonban – felelte. – A 2023-as motor, amelyet használni fog, egy győztes motor, és biztosan jobb annál, amit a tavalyi idényben használt. Szóval majd meglátjuk.”

Marc Márquez: Nem lenne normális, ha rögtön gyorsabbnak bizonyulnék Bagnaiánál és Martínnál