Átalakítják a mugellói célegyenest, pontosabban annak bukóterét, és nagyobb lesz a távolság a pálya és a korlát között. Emellett néhány másik részt is módosítottak biztonsági megfontolásokból.
A mugellói a MotoGP versenynaptárának egyik, ha nem a leggyorsabb pályája, ami a motorok végsebességét illeti. Olyannyira, hogy a tavalyi futamhétvégén Brad Binder egészen 366,1 km/h-ig jutott, amivel megdöntötte az abszolút csúcsot ebben a kategóriában. Azonban nem kérdés, hogy mindez veszélyt is rejt magában.
Éppen ezért a pálya üzemeltetői úgy döntöttek, hogy módosítanak ezen a szakaszon annak érdekében, hogy csökkentsék a kockázatot. A célegyenes melletti korlátot távolabb tették magától az aszfalttól, hogy ha esetleg a motor valamiért elindulna arrafelé, akkor a pilótának minél több ideje legyen reagálni, hogy elkerülje a hatalmas bajt.
Erre ékes példa Marc Márquez 2013-as balesete, aki a második szabadedzésen esett nagyot. Az akkor újoncként versenyző pilóta a kanyarnak nem számító balos törés után vesztette el az irányítást gépe felett, amely elindult balra. Szerencsére le tudott ugrani a motorról, hogy elkerülje a nagyobb gondot, és bár utána mentő szállította el, végül részt tudott venni a versenyen. A bukás egyébként a mai napig rekordot jelent, hiszen 337,9 km/h-nál történt, így a sorozat történetében ez volt a legnagyobb sebességnél történt esés. Azóta leaszfaltozták az egyenes melletti bukóteret, de a korlát maradt ugyanott, egészen mostanáig.
Il Mugello Circuit sempre più sicuro. Ultimati gli interventi di ampliamento del rettilineo per garantire sicurezza nei punti di massima velocità 🏗 🏁
🔗 Scopri di più su https://t.co/BwESdN9RPA#MugelloCircuit #2024 pic.twitter.com/hxZz4SJfO2— Mugello Circuit (@MugelloCircuit) January 22, 2024
„Ezen a területen az egyenes mellett lévő bukóteret kiszélesítik – áll a pálya üzemeltetői által kiadott közleményben. – A többi beavatkozás a nyolcas kanyar bejáratát, az ikonikus Arrabiata 1-et érinti. Ezen a ponton egy aszfaltozott területet alakítottak ki, amely összeköti a pályát a védőkorláttal. Összesen ezerötszáz négyzetméternyi aszfaltozott bukóteret építettünk be. A hármas [Poggio Secco], a kilences [Arrabiata 2] és a tizenegyes [Palagio] kanyarokban a kerékvetőket a legújabb generációs, az FIA és a FIM által homologizált modellekre cseréltük.”
A gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye 1993 óta a koronavírus-járvány sújtotta 2020-as idényt leszámítva minden évben ellátogat Mugellóba. Idén ez a május 30-ától és június 2-ig tartó hétvégén fog megtörténni. A pálya működtetői arra törekednek, hogy a lehető legnagyobb mértékben csökkentsék a versenyzőkre leselkedő veszélyt.
„A pálya biztonságossága nem egy statikus dolog – fogalmazott Paolo Poli, a pálya igazgatója. – Éppen ellenkezőleg, folyamatos kihívás olyan megoldásokat találni, amelyekkel csökkenthető a minimális kockázat, amely bár maradványként, de a gyakorlatban elkerülhetetlenül fennáll a motorsportban. A folyamatos tanulmányok és az erre elkülönített beruházások célja, hogy tovább emeljük Mugellónak a már most is nagyon magas színvonalát, hogy az összes versenyző, aki ellátogat oda, legyen szó profikról és nem profikról, kiélhesse a szenvedélyét egy olyan létesítményben, amely biztonsági szempontból mindig az élvonalban van, és nemzetközileg is viszonyítási pont.”