2024. február 29. 06:14
KezdőlapMotoGPMáris megvan a jövő évi szezon egyik újonca a MotoGP-ben?

Máris megvan a jövő évi szezon egyik újonca a MotoGP-ben?

Sajtóértesülések szerint Fermín Aldeguer nemrég aláírt a Ducatihoz a 2025-ös szezonra. A Moto2 idei mezőnyének egyik legnagyobb ígérete ez esetben vélhetően a Pramacnál kaphat lehetőséget.

Nemhogy a világbajnokság, de még a shakedown és a tesztelés sem kezdődött el a MotoGP-ben, ami a 2024-es évet illeti, de máris elindultak a találgatások a jövő esztendőt illetően. Nemrég a veterán menedzser, Alberto Vergani találgatta, hogy Marc Márquez hol köthet ki, most pedig egy spanyol lap arról számolt be, hogy a Ducati magához láncolta az alsóbb kategóriák egyik legnagyobb tehetségét.

Ducati? KTM? Honda? – ezek lehetnek Marc Márquez 2025-ös opciói a veterán menedzser szerint

Fermín Aldeguerről van szó, akivel az El Periodico értesülései szerint a bolognai gyártó leszerződött. A cikkben az olvasható, hogy a felek még a Gresini és a gyári alakulat bemutatója előtt, pénteken írták alá a megállapodást a Ducati központjában. „A Ducatinál nem akarnak semmilyen meglepetést és bizonytalanságot a közeljövőben” – fogalmaz a szerző.

A 18 éves versenyző tavaly második teljes idényét teljesítette a Moto2-ben, ahol a harmadik helyet szerezte meg Pedro Acosta és Tony Arbolino mögött. Mindez óriási hajrával jött össze neki: a szezon utolsó négy futamát kivétel nélkül megnyerte, ráadásul ebből kétszer a „hat tricket” is elérte, vagyis a diadal mellett övé volt a pole pozíció és a versenyben futott leggyorsabb kör.

Gázolással indult a Moto2 idényzárója, Aldeguer több mint tíz éve nem látott bravúrt hajtott végre

A spanyol motorossal kapcsolatban korábban felmerült, hogy esetleg már idén debütálhat a királykategóriában. Először a Hondával hozták szóba, de utólag kiderült, hogy a japán márkánál nem igazán fontolták meg a leigazolását, hiszen tapasztalt pilótát kerestek. A VR46 viszont már komolyabbnak tűnt, de Valentino Rossi csapata végül Fabio Di Giannantoniót választotta.

Kiderült, mikor igazolta le Marinit a Honda, és miért nem Aldeguer érkezett Marc Márquez helyére

Luca Boscoscuro, az Aldeguert is foglalkoztató Speed Up Racing tulajdonosa akkoriban úgy fogalmazott, hogy pilótája „nem eladó, nem számít, hogy hány millió eurót ajánlanak érte”. Persze ez hangozhat úgy, hogy megfosztotta őt attól, hogy már 2024-ben bemutatkozhasson a MotoGP-ben, de a másik oldalról így ő az idei Moto2-es vb egyik legnagyobb esélyese, ráadásul további egy éven át tanulhat.

Nehezen fogadja el a több MotoGP-csapattal is szóba hozott versenyző, hogy helyette döntöttek

Persze, amennyiben az értesülések helytállóak, felmerül a kérdés, hogy Aldeguert melyik csapat motorjára ültetik. Bár a Ducati motorjait összesen négy istálló használja, a Gresini és a VR46 saját hatáskörben dönthet a pilótakérdésben. Maradt tehát a gyári alakulat és a Pramac, amelyek közül utóbbi tűnik kézenfekvőnek. Jorge Martín aligha marad ott a 2025-ös szezonra, hiszen nemrég kijelentette, hogy ha nem kapja meg a gyári ülést, akkor más gyártó után néz, így egy hely szinte biztosan felszabadul. Nem beszélve arról, hogy ha Franco Morbidelli az elmúlt években látott formáját hozza, aligha tartanak igényt a további szolgálataira. A gyári istállónál ellenben Francesco Bagnaia helye betonbiztosnak, a szerződéshosszabbítása pedig formalitásnak tűnik, és bár Enea Bastianiniről ez már nem mondható el, az ő helyére a Ducati jelenlegi felhozatalából is bőven lehetnek jelentkezők Martíntól kezdve Marco Bezzecchin át egészen Márquezig.

Marc Márquez előtt nyitva áll a gyári Ducati ajtaja, de egyvalamit el kell fogadnia