back to top
2024. május 05. 06:54
KezdőlapOffroadLiszka szerint jól sikerült a budapesti Superenduro-pálya, Zsigovits úgy véli, megvan az...

Liszka szerint jól sikerült a budapesti Superenduro-pálya, Zsigovits úgy véli, megvan az egyensúly

A Superenduro-világbajnokság magyar versenyzői elárulták, hogy tetszik nekik a budapesti pálya alaprajzára. Liszka Roland, Szőke Márk és Zsigovits Norbert azt is elmondták, hogy számukra milyen az ideális nyomvonal.

Február 3-án, azaz tíz nap múlva rendezik a Superenduro-világbajnokság budapesti fordulóját, a Superenduro GP of Hungaryt. A viadalt az eddig megszokottakkal ellentétben nem a Papp László Sportarénában, hanem az MVM Dome-ban rendezik, ami a pálya tervezőinek is új kihívást tartogatott, hogy alkalmazkodjanak az új helyszínhez.

Kedden egy sajttájékoztató keretében bemutatták a pályarajzot, amely a korábbi legendás versenyző, ifj. Németh Kornél tervei alapján készült. Az eseményen részt vettek azok a magyar pilóták, akik jó esetben részt vesznek majd a viadalon. Természetesen az ő véleményüket is kikérték azzal kapcsolatban, hogy milyennek tartják a látottakat, illetve milyen a számukra ideális pálya.

Bemutatták a Superenduro GP of Hungary pályáját, egy teljesen új elemet is tartalmaz

Nekem a kedvenc pályám az általában gyors, de természetesen ennek is van egy határa – nyilatkozta a Junior kategória harmadik helyén álló Liszka Roland. – Ha túl technikás, azt én annyira nem preferálom, mivel nekem nem megy. Ez a pálya első ránézésre elég jól néz ki. Szerintem nagyon jól sikerült. Ha így meg is lesz építve, akkor én várom, hogy odakerüljünk.”

Az eddigi fordulókban nagyon más jellegű pályákon kellett megküzdeniük a három kategória tagjainak. Legutóbb, a kolozsvári helyszínen egy rendkívül, talán túlságosan is technikás nyomvonalon kellett átverekedniük magukat, míg korábban más típusú kihívással kellett szembenézniük. Többek között erről is beszélt Szőke Márk.

„Nem versenyzésre való” – Zsigovits Norbert bírálta a Superenduro-vb legutóbbi helyszínét (videó)

Egy Superenduro-pálya kicsit motokrossz, kicsit szuperkrossz – fogalmazott. – Most például Romániában inkább hardendurós pálya volt, Franciaországban meg egy elég jó, gyors, szuperkrossz-jellegű, kettes ugratókkal tűzdelt pálya volt, az nekem is jobban fekszik. Nagyon-nagyon nehéz helyből átugratni két-három vagy akár tíz métereket, főleg farönkökről, illetve gumi akadályokról. Mi a jó pálya? Az a jó pálya, amin körbe tudok menni első helyen, és be is tudom fejezni! Nincs itt jó pálya. Ez a hat perc arról szól, hogy komfortzónán kívül vagy, a motor is úgy van beállítva, hogy nincs komfortzónára beállítva, hanem hogy azt a hat percet ki lehessen bírni. A nagy versenyzőkön is lehet látni, hogy folyamatosan hibáznak, hol leakad a lábuk, hol elesnek. Gyorsan kell menni, és hibázik az ember.”

Zsigovits Norbert más szemszögből közelítette meg ugyanezt a kérdést. A jelenleg sérülésből lábadozó motoros úgy véli, hogy ami jó a versenyzőknek, az nem biztos, hogy a szurkolók tetszését is elnyeri, és fordítva. A 24 éves versenyző szerint az a fontos, hogy a tervezés során megtalálják a megfelelő egyensúlyt ebből a szempontból.

Azt gondolom, hogy ez egy nehéz téma – kezdte. – A néző akkor fog örülni, ha lát eséseket, izgalmas előzéseket. Viszont, ha a versenyzőt nézzük, neki akkor lesz jó egy pálya, ha hiba nélkül végig tud menni és konstans köröket menni, ezért is nagyon nehéz a Superendurón eltalálni azt a mércét, hogy mennyire legyen nehéz az adott pálya, illetve mennyire legyen gyors. Ezért van az, hogy egyes pályák a nézőknek unalmasak, hiszen elrajtolnak a versenyzők, és nincs szinte semmi előzés, csak egymást követik. Viszont a versenyző meg nagyon élvezi, hiszen egy jó pályán tud versenyezni, úgyhogy azt gondolom, hogy ennek a kettősségnek kell megtalálni mindig a jó mércéjét, és első ránézésre ez a pálya szerintem ezt meg fogja valósítani. Én is már nagyon várom, hogy saját szememmel láthassam a pesti pályát.”

Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke felvetette, hogy mindössze egye balkanyar találhat a pályán. „Szerintem nincs nagy jelentősége – reagált Zsigovits. – Nyilván a Superenduróban a motorok nincsenek annyira kiélezve arra, hogy jól tudjunk kanyarodni, nekünk sem ez a fontos, hanem az, hogy az akadályokon minél gyorsabban átmenjünk.”