2024. február 21. 15:14
KezdőlapMotoGPA Ducati nem hitte, hogy az előző évi motor is ilyen erős...

A Ducati nem hitte, hogy az előző évi motor is ilyen erős teljesítményre képes

Fabio Di Giannantonio elárulta, mennyire okoz számára nehézséget, hogy ismét versenymérnököt vált. Az olasz versenyző arról is beszélt, hogy a 2022-es motoron ülő pilóták túlteljesítették a Ducati tavalyi elvárásait.

Fabio Di Giannantonio a MotoGP idei mezőnyének egyetlen versenyzője, aki csapatot váltott, de gyártót (és kategóriát) nem. A 25 éves motoros a a Gresinitől a VR46-hoz igazolt, ahol ugyanúgy egy Ducatit fog vezetni, mint tavaly. Ennek ellenére persze nyilvánvalóan lesznek fontos változások, többek között ismét új versenymérnöke lesz.

Az olasz versenyző 2022-ben debütált a királykategóriában, ebben az idényben Donatello Giovanottival dolgozott. Tavaly a 2024-ben Marc Márquezzel dolgozó Frankie Carchedi lett az első számú harcostársa, aki azonban maradt a Gresininél. Ebben a szezonban így David Muñoz lesz a versenymérnöke, aki eddig Luca Marinit segítette. Di Giannantonio szerint nem lesz olyan nehéz a váltás.

Természetesen nem könnyű mindig a nulláról kezdeni – nyilatkozta. – Ha az ember egy ennyire tapasztalt [szakemberrel] dolgozik, mint ő, ez általában nem nagy probléma. Amikor először találkoztunk Valenciában, rögtön rendben mentek a dolgok. Persze másképpen dolgozik, de ez számomra nem lesz probléma. Az a célunk, hogy a lehető leggyorsabban erőssé váljunk, hogy a lehető legtöbbet kihozzuk a szezonból.”

Di Giannantonio nem Marc Márqueznek akar bizonyítani, inkább a bajnoki cím motiválja

Di Giannantonio a tavaly év végi valenciai teszten már kipróbálhatta idei motorját, a Ducati Desmosedici GP23-ast, vagyis a bolognai gyártó tavalyi versenygépét. „Az első találkozásom a GP23-assal fantasztikusan alakult – fogalmazott. – Természetesen néhány területen kell még dolgoznunk, de úgy vélem, nagy a potenciál ebben a motorban.”

A Ducatinál ezúttal is a VR46 és a Gresini fogja az előző évi motorokat használni. Ez 2023-ban elég jól sült el, hiszen Di Giannantonio és idei csapattársa, Marco Bezzecchi is futamgyőzelemig jutott vele, míg Marini és Álex Márquez pole pozíciót és utóbbi sprintelsőséget szerzett. A Ducati rendkívül elégedett volt a tavalyi teljesítményünkkel – árulta el Diggia”. – Nem hitték, hogy ennyire erősen lehet szerepelni a GP22-essel.”

Persze az egyszeres MotoGP-futamgyőztes érezte, hogy nem olyan motoron ül, amelyen a gyári Ducati és a Pramac pilótái. „A gyári versenyzők elleni csatában már lehetett érezni a differenciát a GP23-ashoz képest – jelentette ki. – Amikor először felültem a motorra, megértettem a különbségeket. Pecco [Bagnaia] nagyszerű módon nyerte meg a bajnokságot. Ennek egyik oka a motor volt.”