2024. február 22. 09:59
KezdőlapMotoGPAcosta főnöke szerint ma már nem lehet úgy berobbanni újoncként, ahogyan Marc...

Acosta főnöke szerint ma már nem lehet úgy berobbanni újoncként, ahogyan Marc Márquez tette

Nicolas Goyon úgy véli, a mostani MotoGP-ben már nem lehet újoncként azonnal a dobogóért küzdeni, és ezt Pedro Acostától sem várja el. A GasGas csapatfőnöke Marco Bezzecchi első királykategóriás idényét hozta fel pozitív példaként.

Ahogyan tavaly, úgy idén is a Moto2 előző évi világbajnoka a MotoGP egyetlen újonca. 2024-ben ez nem más, mint Pedro Acosta, akit generációjának legnagyobb tehetségeként tartanak számon. A még mindig csak 19 éves versenyző 2023-ban a szezon legelejét leszámítva nem hagyott kétséget afelől, hogy ki nyeri a középső géposztály küzdelmeit.

Új nevet és festést kapott a világbajnok Acosta csapata

A közvélemény egy része azonnal jó eredményeket vár a spanyol motorostól, akinek adottságait Marc Márquezéhez hasonlítják. A most 30 éves pilóta 2013-ban debütált a legjobbak között, és rögtön az első futamán felállhatott a dobogóra, a következőt pedig meg is nyerte. Az idény során pedig egy-egy kiesést és kizárást leszámítva kivétel nélkül az első háromban zárt, a szezon végén pedig világbajnoki címet ünnepelhetett. Nicolas Goyon szerint azonban ilyesmi manapság nem várható el egy újonctól.

„Mit érhet el Pedro az idén? – tette fel a kérdést az Acostát foglalkoztató GasGas csapatfőnöke a MotoGP hivatalos honlapjának adott interjújában. – Tényleg úgy gondolom, hogy a COVID utáni időszakot követően egyre nehezebb lesz. Egy MotoGP-motort vezetni már nem olyan, mint tíz évvel ezelőtt, amikor az ember rögtön dobogós helyezésekért küzdhetett. Most már igen nagy a versengés, a motort pedig nehéz megérteni. Meg kell érteni az első és a hátsó eszközt, és rengeteg gomb van. Ezek megértéséhez időre van szükség. Szerintem Pedrónak adnunk kell egy kis időt, hogy kiismerje a motort, és megtanulja, hogyan kell azt vezetni. Ha csak az aerodinamikát nézzük, elöl nagyobb a terhelés, a fékezés során több súly van hátul, és ezek mind olyan dolgok, amelyeket integrálni kell [az ember vezetési stílusába]. A [motor] hátsó részét illetően szintén sokat kell tanulni. Szóval azt üzenem a szurkolóknak, hogy legyenek türelmesek. Adjatok neki időt, hogy kiismerje a motort! Úgy vélem, az első tíz környéke nagyszerű célkitűzés.”

A francia szakember egy másik versenyzőt emlegetett pozitív példaként, aki első, 2022-es évében pole pozíciót és dobogót szerzett a királykategóriában, tavaly pedig három főfutamot is megnyert, és a tabella harmadik helyén zárt. „Nézzünk meg olyasvalakit, mint Marco Bezzecchi, akinek nagyszerű újoncéve volt, és végül a kilencedik [valójában tizennegyedik – a szerk.] lett az első idényében.”

Mivel az újoncok ezt megtehetik, Acosta részt vesz a sepangi shakedownon, ahol az első napot a második, a másodikat pedig a harmadik helyen zárta. Bár a helyezésnek és az időeredménynek egyelőre nincs nagy jelentősége, a spanyol versenyző mindenképpen biztatóan kezdte az évet. Ráadásul azokat a fejlesztéseket is megkapja, amelyeket a KTM gyári csapatának pilótái.

Quartararóék is motorra ültek a shakedown második napján, ismét a KTM volt a leggyorsabb

„Igen, lesz karbonvázunk – válaszolt az erre vonatkozó kérdésre Goyon, utalva a KTM által a tavalyi szezonban újraélesztett technikai megoldásra. – Ki fogjuk próbálni, de nem vagyok benne biztos, hogy azonnal. Ugyanakkor mindenképpen meg fogjuk kapni. Nagyon örülök, hogy egy szinten vagyunk a gyári csapattal.”