Pol Espargaró motorozta a legjobb időt a MotoGP sepangi shakedownjának második napján, amelyen már a Yamaha és a Honda állandó versenyzői is szerepeltek. Ami a technikai megoldásokat illeti, ezúttal a Ducati hívta fel magára igazán a figyelmet.
Magyar idő szerint péntek hajnaltól kora délelőttig zajlott a sepangi shakedown második napja. Ahogyan csütörtökön, úgy most is szerepet kaptak a gyártók tesztpilótái, valamint Pedro Acosta személyében a mezőny egyetlen újonca. Azonban ezúttal már csatlakoztak hozzájuk a Yamaha és a Honda pilótái, így Fabio Quartararo, Álex Rins, Joan Mir, Luca Marini, Nakagami Takaaki és Johann Zarco is megkezdte a felkészülést a szezonra. Mindezt a tavalyi év végén bevezetett koncessziós szabályok tették lehetővé.
Újra pályán a MotoGP: a KTM volt a leggyorsabb a szezon első hivatalos tesztnapján
Ami a technikai újításokat illeti, az első napon az Apriliára és a Hondára volt érdemes figyelni, most viszont a Ducati vette át ezt a „szerepet”. A gyári istálló bemutatóján Gigi Dall’Igna a bolognaiak versenyrészlegének általános igazgatója úgy fogalmazott, hogy a burkolatnál jelentős újításokra készülnek, és az olasz szakember be is váltotta az ígéretét.
Az Aprilia és a Honda is radikális újításokkal készült a shakedownra, a MotoGP-idény első tesztjére
Michele Pirro motorján ugyanis egy új burkolatot, illetve jelentősen módosított aerodinamikai csomagot lehetett látni. A Ducati már korábban is próbálkozott a szívóhatású megoldással, ám Francesco Bagnaia, Enea Bastianini és Jorge Martín is inkább a lefelé tartó légáramlatok kihasználására épülő módszert preferálta, míg Zarco a gömbölydedebb, bevágást tartalmazó változatot kedvelte.
Our test rider @PirroRider is back on duty! 😎 The 2024 Shakedown Test is in full swing at @sepangcircuit! ✊🏻 #ForzaDucati #DucatiLenovoTeam pic.twitter.com/egytUNKbKP
— Ducati Corse (@ducaticorse) February 2, 2024
A Desmosedici GP24-esen most olyan burkolat volt látható, amely mindkettőnek az előnyeit próbálja kihasználni. Ugyanakkor minden bizonnyal ez még nem a végleges megoldás, amelyet könnyen lehet, hogy csak a teszteken láthatunk. A Ducatin kívül Dani Pedrosa KTM-jét érdemes még megemlíteni, amely új szárnyat kapott.
I spy with my little eye 👀#MotoGP2024 pic.twitter.com/MsoCetrs8s
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) February 1, 2024
Csütörtökön a spanyol versenyző bizonyult a leggyorsabbnak, most viszont honfitársa, az idei évtől kezdve szintén az osztrákok tesztpilótájaként dolgozó Pol Espargaró zárt az élen. A 32 éves motoros 1:58.241-es kört futott, amely 8 ezred híján 1 másodperccel jobb, mint márkatársa előző napi legjobbja. Hozzá kell tenni, hogy a nap érdemi része helyi idő szerint délután fél 5-kor véget ért egy zivatar miatt.
Just for @KTM_Racing since you guys aren't here yet xx pic.twitter.com/l8Evq6fWyh
— Repsol Honda Team (@HRC_MotoGP) February 2, 2024
Acosta ezúttal 29 százados lemaradással a harmadik helyen zárt. A Yamaha és a Honda pilótái közül előbbiek bizonyultak gyorsabbnak: Quartararo 283 ezredes hátránnyal a második, míg Rins a negyedik pozíciót szerezte meg. A másik japán gyártónál Miré volt a legjobb kör, ám ez is 846 ezreddel gyengébb volt Espargaróénál. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy a köridőkből egyelőre nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, hiszen nem ismerjük az egyes pilóták tesztprogramjait.
A sepangi shakedown második napjának végeredménye
Tiempos, posiciones y resultados del shakedown test de MotoGP 2024 en Sepang – Día 2#motogp #SepangShakedown pic.twitter.com/94qkOmkCgA
— Carlos 4⃣6⃣🌞🌙 (@carlos_yellow46) February 2, 2024