2024. február 25. 20:23
KezdőlapMotoGPQuartararóék is motorra ültek a shakedown második napján, ismét a KTM volt...

Quartararóék is motorra ültek a shakedown második napján, ismét a KTM volt a leggyorsabb

Pol Espargaró motorozta a legjobb időt a MotoGP sepangi shakedownjának második napján, amelyen már a Yamaha és a Honda állandó versenyzői is szerepeltek. Ami a technikai megoldásokat illeti, ezúttal a Ducati hívta fel magára igazán a figyelmet.

Magyar idő szerint péntek hajnaltól kora délelőttig zajlott a sepangi shakedown második napja. Ahogyan csütörtökön, úgy most is szerepet kaptak a gyártók tesztpilótái, valamint Pedro Acosta személyében a mezőny egyetlen újonca. Azonban ezúttal már csatlakoztak hozzájuk a Yamaha és a Honda pilótái, így Fabio Quartararo, Álex Rins, Joan Mir, Luca Marini, Nakagami Takaaki és Johann Zarco is megkezdte a felkészülést a szezonra. Mindezt a tavalyi év végén bevezetett koncessziós szabályok tették lehetővé.

Újra pályán a MotoGP: a KTM volt a leggyorsabb a szezon első hivatalos tesztnapján

Ami a technikai újításokat illeti, az első napon az Apriliára és a Hondára volt érdemes figyelni, most viszont a Ducati vette át ezt a „szerepet”. A gyári istálló bemutatóján Gigi Dall’Igna a bolognaiak versenyrészlegének általános igazgatója úgy fogalmazott, hogy a burkolatnál jelentős újításokra készülnek, és az olasz szakember be is váltotta az ígéretét.

Az Aprilia és a Honda is radikális újításokkal készült a shakedownra, a MotoGP-idény első tesztjére

Michele Pirro motorján ugyanis egy új burkolatot, illetve jelentősen módosított aerodinamikai csomagot lehetett látni. A Ducati már korábban is próbálkozott a szívóhatású megoldással, ám Francesco Bagnaia, Enea Bastianini és Jorge Martín is inkább a lefelé tartó légáramlatok kihasználására épülő módszert preferálta, míg Zarco a gömbölydedebb, bevágást tartalmazó változatot kedvelte.

A Desmosedici GP24-esen most olyan burkolat volt látható, amely mindkettőnek az előnyeit próbálja kihasználni. Ugyanakkor minden bizonnyal ez még nem a végleges megoldás, amelyet könnyen lehet, hogy csak a teszteken láthatunk. A Ducatin kívül Dani Pedrosa KTM-jét érdemes még megemlíteni, amely új szárnyat kapott.

Csütörtökön a spanyol versenyző bizonyult a leggyorsabbnak, most viszont honfitársa, az idei évtől kezdve szintén az osztrákok tesztpilótájaként dolgozó Pol Espargaró zárt az élen. A 32 éves motoros 1:58.241-es kört futott, amely 8 ezred híján 1 másodperccel jobb, mint márkatársa előző napi legjobbja. Hozzá kell tenni, hogy a nap érdemi része helyi idő szerint délután fél 5-kor véget ért egy zivatar miatt.

Acosta ezúttal 29 százados lemaradással a harmadik helyen zárt. A Yamaha és a Honda pilótái közül előbbiek bizonyultak gyorsabbnak: Quartararo 283 ezredes hátránnyal a második, míg Rins a negyedik pozíciót szerezte meg. A másik japán gyártónál Miré volt a legjobb kör, ám ez is 846 ezreddel gyengébb volt Espargaróénál. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy a köridőkből egyelőre nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, hiszen nem ismerjük az egyes pilóták tesztprogramjait.

A sepangi shakedown második napjának végeredménye