A sepangi tesztre a korábbinál jóval kisebb Repsol-logót tett fel a motorjaira a Honda, ami egy újabb lépés lehet a névadó szponzor szerepének csökkenésében. Malajziában emellett az is kiderült, hogy a japán gyártó mostantól technikai tanácsadóként alkalmazza a Kalex egyik alapítóját, Alex Baumgärtelt.
A Repsol és a Honda hosszú és tartalmas közös múltra tekinthet vissza. A két cég együttműködése 1995-ben kezdődött, és tizenöt egyéni világbajnoki címet eredményezett a királykategóriában. Ennek ellenére a két fél jelenlegi kapcsolata nem felhőtlen.
Káosz a gyári Hondánál, a főszponzor nem hagyná, hogy jelentősen változzon a motor külseje
A vita leginkább a csapat motorjainak festéséről folyik. A Honda egy hosszú távú, más szakágakra is kiterjesztett stratégiája miatt piros, fehér, illetve kék szín-összeállítású, vagyis a gyártó vállalati színeit hordozó gépeket szeretne pályára küldeni az idei MotoGP-szezonban. A névadó szponzor azonban ragaszkodik ahhoz, hogy továbbra is az ő színei, vagyis a narancssárga, a piros és a fehér domináljanak. Viszont ehhez azt is hozzá kell tenni, hogy a Repsol Marc Márquez távozása miatt csökkentette a támogatása összegét, ezzel a lépéssel pedig valószínűleg a cég nem szeretette meg magát még jobban az aszakaiakkal.
A Honda korábban azt is nyilvánvalóvá tette, hogy a színek megváltoztatása mellett a Repsol-logó nagyságán és helyzetén is módosítanának. A spanyol olajvállalat neve a terveik szerint jóval kisebb méretben és kevésbé központi helyen jelenne meg a motorjaikon, illetve a kiszolgáló épületeiken és a kamionjaikon is.
A kedden elkezdődött sepangi teszten készült fotók alapján azt mondhatjuk, hogy a logót illető elképzeléseit mindenképpen szeretné keresztülvinni a Honda. Az első kép a tavalyi szezon ugyanezen időszakában, a második pedig ezen a héten, kedden készült az RC213V-ről. Ezeken jól látható a különbség a Repsol-felirat méretében és elhelyezkedésében. Jó kérdés, hogy ez milyen kihatással lehet a felek tárgyalására, amely valószínűleg még most is folyik, hiszen a csapat 2023-as festésének bemutatójára csak február 12-én fog sor kerülni.
Egy másik jelentős változást is észrevehettek a Honda bokszánál a Sepangban tartózkodók, egy új alkalmazott érkezését. Nem más feszített ott a csapat logójával ellátott ruhákban, mint Alex Baumgärtel, a Kalex egyik alapítója. A Crash.net értesülései szerint Baumgärtel mostantól technikai tanácsadóként fogja segíteni az istállót.
HRC Rekrut Founder KALEX : Alex Baumgärtel https://t.co/DfYnRUFixZ
Pict : @uri_puigdemont pic.twitter.com/EWcV3Rbr5e— tmcblog (@motoupdate) February 6, 2024
Baumgärtelt 2008-ban ismerhette meg a világ, amikor Klaus Hirsekornnal kiegészülve létrehozta a Kalexet. A kettőjük után nevet kapó cég napjainkra a Moto2 domináns vázgyártójává vált, és 2022 óta már a Hondával is együttműködnek. Először csak a lengőkarok összerakására kérték fel őket, de tavaly már a vázat is ők építették.
Biaggi egykori főnöke mentette meg a gyorsaságimotoros-vb jelenlegi legdominánsabb gyártóját