2024. április 28. 14:40
KezdőlapMotoGPKifakadt a Ducati mérnökzsenije, szerinte kettős mérce van a szabályok terén

Kifakadt a Ducati mérnökzsenije, szerinte kettős mérce van a szabályok terén

Gigi Dall’Igna bírálta az új kritériumokra épülő koncessziós jogokat, és úgy véli, egyesek attól függően helyeslik az előírásokat, hogy ki hozza ki a legtöbbet azokból. A Ducati Corse általános igazgatója a Superbike-világbajnokságon bevezetett új szabállyal sincs kibékülve.

Közvetlenül a tavalyi szezonzáró után a MotoGP bejelentette, hogy változnak a koncessziós jogokra vonatkozó szabályok annak érdekében, hogy a Honda és a Yamaha könnyebben kedvezményekhez jusson. Ennek értelmében négy különböző kategóriát hoztak létre, és az egyes gyártók attól függően kapnak engedményeket, hogy az előző két félévben milyen eredményeket értek el.

Megszületett a döntés, ilyen engedményeket kap a Honda és a Yamaha a MotoGP-ben

Ennek következtében azonban nemcsak a japán márkák élvezhetnek előnyt, hanem a KTM és az Aprilia is, legalábbis a Ducatival szemben. Pedig az első ötlet még nem erről szólt, és nem véletlen, hogy Gigi Dall’Igna, a bolognaiak versenyrészlegének általános igazgatója azt sokkal boldogabban írta volna alá, mint azt, ami végül lett belőle.

„Mondjuk azt, hogy nem akarunk sokat beszélni a koncessziókról és azok néhány pontjáról – nyilatkozta a MARCA-nak. – Hajlandóak voltunk aláírni az első javaslatot, amelyet a Dorna adott nekünk, [és] amely alapvetően csak a Hondának, valamint a Yamahának nyújtott támogatást. Ez észszerű, szerintünk kiegyensúlyozott javaslat volt, úgyhogy azonnal aláírtuk volna.”

A KTM és az Aprilia azonban amellett kardoskodott, hogy a Ducatival szemben ők is kapjanak némi kedvezményt. Ezen a ponton felmerül a kérdés, hogy utóbbinál végül miért egyeztek bele ebbe a verzióba: ezzel kapcsolatban Dall’Igna már korábban elmondta, hogy fontosabbnak tartották a japánok segítését, mint a másik két márka előnyhöz jutásának megakadályozását. Ezzel együtt a Ducati sikerkovácsa kettős mércét lát a szabályok terén, és nem csak a MotoGP-ben.

A Ducati mérnökzsenije ellenezte az engedményekre vonatkozó szabályoknak egy részét

„A többi gyártó kihasználta a lehetőséget, hogy előnyt szerezzen magának, vagy megpróbáljon hátrányos helyzetbe hozni minket – folytatta. – Ez sokkal kevésbé tetszett nekünk. Próbáltunk ellenállni, de amiatt, hogy mindenki előtt jó színben akartuk feltüntetni magunkat, be kellett érnünk ennyivel. Egyértelmű, hogy mind a MotoGP-ben, mind a Superbike-ban úgy tűnik, hogy amikor a Ducati nyer, akkor rosszak a szabályok, amikor pedig valaki más nyer, akkor helyesek. Ez nehéz és nagyon idegesítő dolog.”

Ami a szériamotoros világbajnokságot illeti, Dall’Igna a versenyzők tömegére vonatkozó előírásra célzott. Ennek értelmében amennyiben valaki nem éri el a 80 kilogrammot, akkor a különbség felének megfelelő súlyú ballasztot kell rátenni a motorra. Az élmezőnyből ez leginkább az előző két vb-címet megszerző Álvaro Bautistát érinti.

Ezzel a szabállyal „büntetik” a Ducati történetének legeredményesebb pilótáját

„A Superbike-vb-n Álvaro Bautista az egyetlen, akit megbüntettek – fogalmazott az 57 éves mérnök. – Más években, amikor egy versenyző egymás után nyert, senki nem mondta, hogy »te azért győzöl, mert…«. Nem azért nyert, mert jó volt? Lehajtottuk a fejünket, és addig dolgoztunk, amíg össze nem jött. A nulláról építettünk motort, mert a V4-es teljesen más, mint az elődje, és az első évben kockáztattunk a győzelemért. A többiek tíz évvel korábbi, régi motorokkal voltak ott. A Superbike-ban már megállapodtunk, hogy jelentős engedményeket adunk azoknak a csapatoknak, amelyeknek régi motorjaik voltak, és küszködtek a fejlesztés terén. Szóval nem vagyunk ellene, hogy segítsünk azoknak, akiknek nehézségeik vannak. Lehet, hogy egy napon nekünk lesznek nehézségeink, de nem tűnik sportszerűnek azokat megbüntetni, akik jó munkát végeznek.”