Massimo Rivola elárulta, a három idei motorjukon három különböző beállítást fognak kipróbálni. Az Aprilia Racing vezérigazgatója azonban már most úgy véli, hogy nem fogják tudni felvenni a versenyt a Ducatival.
Amióta az Aprilia 2022-ben gyári csapatként is visszatért a MotoGP-be, a gyártó célja, hogy rendszeresen megszorongassák a Ducatit, illetve az aktuális legjobbat. 2022-ben Aleix Espargaró révén még az egyéni bajnoki címre is sokáig volt esély, ám időközben elveszítették a koncessziós jogaikat. Tavaly nem is sikerült tartósan az élmezőnyben lenniük, sőt, az idény második részére a KTM egyértelműen eléjük került.
Ebből a helyzetből vághatnak neki a 2024-es szezonnak, amelynek a shakedownja és az első kollektív tesztje már lezajlott Malajziában. Espargaró és csapattársa, Maverick Viñales ellentétes utat jártak be, hiszen előbbi napról napra javított a pozícióján, míg utóbbi rontott. Az idén szintén gyári motorral versenyző Miguel Oliveira pedig csak a tizennyolcadik helyen végzett.
Aleix Espargaró szerint sokat javult az Aprilia, de nem tudja, mennyire lesz alkalmas a versenyzésre
„Sok alkatrészt hoztunk – nyilatkozta Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója a MotoGP hivatalos honlapjának. – Minden versenyzőnek meg kell találnunk a legjobb kombinációt, és ez lesz a legfontosabb, mert a pilóta az, aki kimegy a pályára. Biztosítanunk kell a lehető legjobb érzetet számukra. Három RS-GP24-est fognak látni három különböző aerokonfigurációval. Azonban még mindig messze vagyunk attól, hogy megértsük ezt a motort.”
Espargaró az ötödik helyen zárta a sepangi teszt harmadik napját, és így összesítésben is ezt a pozíciót foglalta el. Ezzel a legjobb olyan versenyző lett, aki nem a Ducatinál szerepel, ugyanakkor az előtte végzőkkel ellentétben nem tudott bemenni 1:57 másodperc alá. Rivola nem is optimista a Ducatival vívott harcot illetően.
Viñales elégedetlen az Apriliával: Nem én irányítom a motort, hanem a motor irányít engem
„Reálisan nézve a Ducati által megtett lépés egy újabb lépés, és igazán lenyűgöző – fogalmazott, majd hozzátette, nem túl bizakodó. – Mindenki nagyon gyors, de a jó dolog az, hogy rendkívül jó lesz nézni a show-t a tévében és a pálya mellett. Azonban nem hiszem, hogy készen fogunk állni arra, hogy a Ducatival harcoljunk.”
A többi gyártóhoz hasonlóan az Apriliának is két napja lesz még arra, hogy az idénykezdet előtt megtalálja a lehető legjobb beállításokat. Jövő hétfőn és kedden Katarban fognak tesztelni a csapatok és a versenyzők, hogy aztán szűk három héttel később ugyanott elinduljon az idei világbajnoki küzdelem.