Luca Marini szerint nem az a helyes irány, hogy egyszerűen lemásolják a Ducatit. A Honda versenyzője elmondta, mivel szenvedett a legjobban a sepangi teszten, és arról is szót ejtett, hogy Katarban mire fognak koncentrálni.
Luca Marini idén már a gyári Honda színeiben fog versenyezni. A 26 éves pilótának hatalmas űrt kell betöltenie, hiszen Marc Márquez helyére érkezett, aki hat világbajnoki címet nyert a gyártóval. Persze rövid távon senki nem várja el, hogy akár csak megközelítse ezeket az eredményeket, hiszen a japánok óriási hullámvölgyben vannak.
Marini legnagyobb feladata pedig az lesz, hogy próbáljon segíteni abban, hogy a válság enyhüljön, és a Honda fokozatosan visszataláljon a siker útjára. Sokak szerint a siker receptje, hogy európai mérnököket kell igazolni, ám az olasz motoros szerint ez nem jelenti azt, hogy az európai gyártók motorjait kell leutánozni. Ez még a Ducati esetében sincs így, hiába ők uralták az elmúlt másfél szezont.
A Honda főnöke elárulta, terveik szerint mikor fognak a pilótáik újra futamgyőzelmekért harcolni
„Úgy gondolom, hogy minden motor esetében meg kell maradnia a DNS-nek, és ki kell használni [a gép] erősségeit – nyilatkozta Marini, majd hozzátette, a mostani motorján is lehet pozitívumokat találni. – Szerintem a Hondának vannak nagyon erős pontjai. Dolgoznunk kell rajta, és nem átalakítani a motort egy Ducativá, mert nem ez a helyes út.”
Marini legjobb köre 1:58.008 másodperc volt a sepangi teszten, amivel mindössze a tizenkilencedik helyen végzett. A kétszeres MotoGP-dobogós ezzel 634 ezreddel elmaradt csapattársától, Joan Mirtől, de még az LCR versenyzőinél is lassabb volt, köztük a szintén a Ducatoról a Hondára váltó Johann Zarcónál is. Az olasz motoros a hátsó gumiból nem tudta kihozni a maximumot, különösen akkor nem, amikor friss abroncsokat használt.
„[A Ducatival] nagyon könnyű volt gyorskört teljesíteni, mert csak jobban kell húzni a fékezés során, és a motor gyorsabban megáll, mert a hátsó gumi új, és sokat segít a megállásban a fékezésnél – magyarázta. – Szóval a Ducati a Hondához képest jobban használja a hátsó abroncsot. Ezen a téren tehát javulnunk kell, mert új gumin az ember megpróbál kicsit később fékezni, de így nehéz. Nehezen tudom megállítani a motort. Számomra ez a legnehezebb része a dolognak. A bejárat utolsó részében az én beállításaimmal jelenleg nem kanyarodik jól [a motor], úgyhogy javulnunk kell, dolgoznunk kell ezen a területen.”
A gyártóknak, csapatoknak, illetve versenyzőknek már csak két napjuk van tesztelni a szezonnyitó előtt. Jövő hétfőn és kedden Katarban fog körözni a mezőny, ahol aztán szűk három héttel később a világbajnokság első fordulóját is megrendezik. Mariniék ezúttal nagyobb hangsúlyt helyeznek majd a gyorskörre, mint Malajziában.
Marini Honda-pilótaként megismételné Marc Márquez sikereit, bár inkább Rossi és Pedrosa inspirálták
„Most kezdünk el próbálkozni valamivel a motor tengelytávjával kapcsolatban, az egyensúlyával úgy általánosságban, és összességében jó irányba megyünk – fogalmazott. – Szerintem Katarban még érdekesebb lesz, mert több alkatrészt próbálhatunk ki. Az a teszt a versenyhétvégére nézve is kritikusabb lesz, inkább a köridőre koncentrálunk, és megpróbálunk kicsit több tempót találni, hogy a futamon versenyképesek legyünk.”