back to top
2024. november 24. 15:14
KezdőlapSuperbikeBautistának és Rea-nek sem tetszik a Razgatlıoğlu által szorgalmazott döntés

Bautistának és Rea-nek sem tetszik a Razgatlıoğlu által szorgalmazott döntés

Jonathan Rea és Álvaro Bautista is kiemelte, arra készültek, hogy nem kell kereket cserélni, így a kötelező bokszkiállásról hozott döntéssel feleslegessé vált ez a munka. Toprak Razgatlıoğlu kijelentette, nem csak miatta határoztak így, és mások is elmondták a véleményüket.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, kötelező kiállás lesz érvényben a Superbike-világbajnokság nyitófordulójának főfutamain. A döntéshozók 22-ről 20 körösre csökkentették a versenytávot, és kikötötték, hogy egy szett gumit legfeljebb 11 körön át lehet használni. Ez azt jelenti, hogy a mezőny tagjainak a kilencedik, a tizedik vagy a tizenegyedik körben mindenképpen ki kell állniuk, máskülönben kizárják őket.

Teljesült Razgatlıoğlu kívánsága: kötelező lesz kereket cserélni a Superbike-vb ausztráliai futamain

Gregorio Lavilla, a sorozat ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy az abroncsok szállítása már novemberben elkezdődött, így nem volt idő arra, hogy speciális keveréket fejlesszenek ki. Giorgio Barbier, a Pirelli motorversenyzési részlegének ügyvezető igazgatója ezt ugyancsak megerősítette, emellett hozzátette, hogy az abroncsok hőmérséklete akár a 200 fokot is meghaladhatja. A döntés ugyanakkor nem aratott osztatlan sikert.

„Mindenki számára ugyanez a helyzet – nyilatkozta Jonathan Rea, aki kiemelte, ezzel kárba veszett az általuk elvégzett munka. – Sajnos ezzel a keddi teszt megy a kukába. A Yamahánál hosszú távra dolgoztunk. Mindenki tudja, hogy Phillip Islanden a gumifogyasztás a nagy kulcs. Ez most két sprintverseny, ami más beállításokat igényel a motor számára.” A címvédő Álvaro Bautista úgy véli, hogy a pilótáknak alkalmazkodniuk kellett volna a körülményekhez.

„Ha húsz kört versenyzünk, akkor azon dolgozom, hogy a lehető leggyorsabban megtegyek húsz kört – kezdte. – Nem ugyanaz, mint öt kört megtenni. Az ember [olyankor] gyorsan tud menni, nem törődik a gumikkal. A csapatom azon dolgozik, hogy az abroncsok tartóssága az elektronikával, az erővel húsz körön keresztül megmaradjon. Ha az ember nem tud húsz kört megtenni, akkor lassítson. Mindenki képes húsz kör megtételére, ez a tempótól függ. Ha időmérős tempóban akar húsz kört megtenni, akkor nem tud. Dolgozni kell [ezen]. Ezt a döntést biztonsági okokból hozták. Nem tehetek semmit, alkalmazkodnom kell. Az a sok munka, amit azért végeztünk, hogy megtegyünk húsz kört? Most már csak tízet kell teljesítenünk. A gumik mennyisége? Ha az ember nem tud tíz körnél többet megtenni a versenyen, akkor az edzésen tesz meg tíz kört. Több abroncsra van szükségünk. Vagy megállunk a bokszban, és ott maradunk. Nagyobb mennyiségű gumit kell biztosítaniuk, nincs elég.”

A végül meghozott döntést elsősorban Toprak Razgatlıoğlu szorgalmazta, de a török motoros szerint ez mindenkinek jó. „Ezt nem csak miattam [tették] – fogalmazott. – Minden versenyző miatt. A probléma ugyanaz, a hátsó gumik tönkremennek. Meg kell terveznünk: tíz vagy tizenegy kör? Ha az elejét megnyomjuk, ugyanaz lesz a gond, a hátsó abroncs azonnal tönkremegy. Mindenki azon gondolkozik, hogy tervet készítsen. Majd a versenyen meglátjuk. Jó mókának tűnik. Remélem, nem követünk el hibát a bokszban.”

Razgatlıoğlu a végén állt az élre a Superbike-teszten, Bautista a középmezőnyben, Rea bukott

Andrea Iannone jobban szereti a kerékcsere nélküli futamokat, de ezzel sincs gondja. „A motorverseny megállás nélkül zajlik – jelentette ki a négy év után visszatérő pilóta. – A tizennyolc kör [megállás nélkül] mindig jobb. Én jobban szeretem, az biztos. A biztonság fontos. Részemről semmi gond nincs. Megértem, hogy más gyártóknak és pilótáknak gondjuk van a gumikkal.”

A teszteken remekül szereplő újonc, Nicolò Bulega szerint számára kedvezőtlen döntés született, de igyekszik alkalmazkodni az új feltételekhez. „Kicsit változtatnunk kell – mondta. – Nem tudom, a használt gumikon jól mentem a teszten. Szóval számomra talán nem ez a legjobb döntés. Azonban mindenkinek ez van, szóval fel kell készülnöm rá.”

Alex Lowes pedig a hajrá fontosságát emelte ki. „Minden az utolsó öt-hat-hét körön múlik – hangsúlyozta a gyári Kawasaki versenyzője. – Azok a srácok érik el a legjobb eredményt, akik a legjobban vigyáznak a gumikra. A teszt kilencven százalékát azzal töltöttük, hogy a használt abroncsokra koncentráltunk, és azon igyekeztünk, hogy a gumik kitartsanak az új felületen.”